Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vibrationer i Megane III 1.5 dCi

NJ P

NJ P
bruger siden
03-02-2014

10-06-2014 kl. 08:36

Hej Bilbasen

Jeg har i fredags fået en Megane III 1.5 dCi. Den kører udmærket, men der er to ting der irriterer mig:

1: Den trækker en smule til højre når jeg slipper rattet. Kan det mon justeres hvis jeg tager fat i forhandleren der har solgt mig bilen?

2: Der er en hel del små rystelser/vibrationer i bilen ved kørsel på landevej. Jeg kan mærke det meget tydeligt i rattet. Forhandleren har fået hjulene afbalanceret lige inden jeg overtog bilen, så det kan vel ikke være det? Kan det være ujævne dæk, der gør det? Jeg synes ikke der er forskel på om der er koblet ind/ud, så mit bud er, at det kommer fra hjulene. Kan det være andre ting? Svinghjul måske?

Håber I har nogle bud.

Dette indlæg blev 10-06-2014 10:00 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

NJ P

NJ P
bruger siden
03-02-2014

10-06-2014 kl. 20:03

Ingen der kan byde ind med svar?

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

10-06-2014 kl. 21:34

Den skal bare have en udmåling af styretøjet, så kører den ligeud igen. Det er dog betænkeligt at forhandleren ikke har noteret sig dette, inden salg.

Hvis bilen har stået stille længe, kan dækkene være blevet "firkantede". Det kan gå i sig selv igen, men det burde udløse nogle nye dæk. Men som K S også siger, så kan det godt være balanceklodserne der er faldet af.

NJ P

NJ P
bruger siden
03-02-2014

11-06-2014 kl. 10:33

Super, tak for det. Jeg tager fat i forhandleren.