Bilbasen Forum
Selealarm fejl Superb
J R
bruger siden
13-12-2013
19-09-2016 kl. 22:41
Vores Superb med 190.000 på bagen, er begyndt med midlertidigt at give alarm for fører selen.
Først hoppede vi lidt i sæddet, så tænkte vi det var stikket under sædet.
Men ved en tilfældighed opdagede konen at når hun rørte kablet der går op i føleren i selelåsen, så stopper det. Der er altså en løs forbindelse.
Så er spørgsmålet: kan man bare vride selelåsen fra hinanden med en skruetrækker? eller skal man have noget snilde og trykke skråt eller et eller andet hokus pokus trick. Ville bare sætte kablet ordentlig på?
Men så er det ejg læser på diverse fora at selve stikket sikkert skal skiftes, er der nogen der kender noget til dette???
Jess
René Hvelplund
bruger siden
26-07-2011
02-10-2016 kl. 01:34
Få udskiftet den defekte selelås, eller kør til nærmeste værksted og giv dem kage på værkstedet for at kode selealarmen fra. ;-)
Jeg ville ikke anbefale at vride den fra hinanden grundet fjedrene inden i, samt kontakten kan gå i stykker under forsøget.
J R
bruger siden
13-12-2013
02-10-2016 kl. 15:37
Lige så snart jeg rører den, så stopper alarmen. Det føles som om det just er overgangen fra ledning til selelås der ef problemet, og sikkert lige indefor låsehuset. Så det kunne jo være smart at få sat ledningen fast igen.
Og jeg foretrækker klart at have alarmen tilsluttet. Har selv svært ved at huske slelen, og bimler den så tager jeg den på.