Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
SEAT IBIZA - Mekaniske spørgsmål
Julie Frost
bruger siden
15-09-2023
30-10-2023 kl. 11:04
<span>Hej allesammen. </span>
<span>Vi har netop købt en </span>Seat Ibiza<span> stationcar fra 2014. </span>
<span>Bilen kører som en drøm, men jeg har dog lagt mærke til nogen småting. </span>
<span>Jeg er også MEGET fintfølende, men jeg ved også at det er bedre at reagere mens det er småting, end når noget ER gået i stykker. </span>
<span>Tingene jeg har lagt mærke til: </span>
<span>• Ryster i rattet ved nedbremsning </span>
<span>• Ryster i rattet når man kører (mellem 70-120) </span>
<span>• Lidt mærkeligt gearskifte til 2. Gear. Føles lidt som at røre i en sovs. Ingen modstand, så kan blive i tvivl om den er kommet i gear. </span>
<span>• kan lugte lidt af “brændt diesel agtigt” når man starter ud med at køre. </span>
<span>• Synes måske den hyler lidt (lidt som en symaskine), når den holder i tomgang. </span>
<span>Jeg ved ikke om det bare er mig der er overfølsom og nærmest forventer en ny bil, selvom den nærmer sig de 10 år på bagen. </span>
<span>Jeg vil dog hellere reagere mens det stadig er billigt at gøre noget ved fejlene, end når det er for sent. </span>
<span>Fakta om bilen: </span>
<span>Årgang: 2013 (model 2014) </span>
<span>Antal km: 286.000 km (dog ny motor med km-tal 250.000 km) </span>
<span>Motor: 1.2 tdi </span>
<span>Håber nogen af jer har tid til at komme med nogen bud på de små ting jeg nævner. </span>
<span>På forhånd mange tak.</span>
<span>Vi har netop købt en </span>Seat Ibiza<span> stationcar fra 2014. </span>
<span>Bilen kører som en drøm, men jeg har dog lagt mærke til nogen småting. </span>
<span>Jeg er også MEGET fintfølende, men jeg ved også at det er bedre at reagere mens det er småting, end når noget ER gået i stykker. </span>
<span>Tingene jeg har lagt mærke til: </span>
<span>• Ryster i rattet ved nedbremsning </span>
<span>• Ryster i rattet når man kører (mellem 70-120) </span>
<span>• Lidt mærkeligt gearskifte til 2. Gear. Føles lidt som at røre i en sovs. Ingen modstand, så kan blive i tvivl om den er kommet i gear. </span>
<span>• kan lugte lidt af “brændt diesel agtigt” når man starter ud med at køre. </span>
<span>• Synes måske den hyler lidt (lidt som en symaskine), når den holder i tomgang. </span>
<span>Jeg ved ikke om det bare er mig der er overfølsom og nærmest forventer en ny bil, selvom den nærmer sig de 10 år på bagen. </span>
<span>Jeg vil dog hellere reagere mens det stadig er billigt at gøre noget ved fejlene, end når det er for sent. </span>
<span>Fakta om bilen: </span>
<span>Årgang: 2013 (model 2014) </span>
<span>Antal km: 286.000 km (dog ny motor med km-tal 250.000 km) </span>
<span>Motor: 1.2 tdi </span>
<span>Håber nogen af jer har tid til at komme med nogen bud på de små ting jeg nævner. </span>
<span>På forhånd mange tak.</span>
Dette indlæg blev 30-10-2023 11:07 redigeret af dets forfatter.