Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Problem med MMT gearkasse på Yaris

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2013 kl. 03:42

Hej. Gearkassen på vores Toyota Yaris (1.0 MMT 65 HK årg. 2003) har på det seneste opført sig noget tvivlsomt. Problemerne startede først på året, hvor den ikke ville skifte fra frigear (N) til 1. gear (Economy) eller 1. gear (Manual). N'et begyndte at blinke i instrumentpanelet uden at bilen rent mekanisk blev sat i gear. Dette løste vi blot ved at tage tænding fra bilen og vente ca. 30 sek. og prøve igen. Det var ikke noget, som skete ofte og der kunne godt gå op til flere måneder mellem disse særheder. Nu har vi så et tilsvarende problem, som er blevet permanent. Når vi sætter nøglen i og sætter tænding på den, skal gearstangen flyttes fra M eller E til N med bremsen nedtrådt. Bilen forbliver i 1. gear og i stedet blinker 1-tallet i instrumentpanelet. Den går ikke i frigear og derfor kan bilen ikke startes. Det vi skal gøre for at starte den er følgende: Sæt tænding på, træd bremsen og sæt den i frigear (N) Tag tænding fra. I samme øjeblik dette gøres, kan vi både høre og se, at den går i frigear (N) Sæt tænding på igen, træd bremsen og start bilen. Dette trick virker hver gang. Jeg har ikke snakket med Toyoyta om det endnu, så jeg aner ikke hvad der er galt. Har i et bud på, hvad der evt. kan være galt og om det er noget, der kan betale sig at få lavet når bilens alder og km. tal tages i betragtning ? Den har kørt ca. 130.000 hvilket jo ikke er meget, men det er bare lidt bekymrende at gearkassen laver disse numre når nu bilen ikke har kørt mere. På forhånd tak for input.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-07-2013 kl. 16:23

Skynd dig at sælge bytte den ind for en anden bil

Profil slettet

Profil slettet

06-05-2016 kl. 12:20

Hej. Det endte med at jeg kørte ind til Toyota og forelagde dem problemet

Jeg husker ikke helt præcist, hvad de gjorde men der blev lavet en lille opdatering / justering af gearkassen og jeg er lige ved at tro, at det kunne klares fra en computer, som de koblede på bilen.

Det hjalp i hvertfald og operationen blev foretaget mens jeg ventede. Det kostede en 2 - 300 kr. så vidt jeg husker. Det var ikke alverden :-)

Dette indlæg blev 06-05-2016 12:24 redigeret af dets forfatter.