Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skjulte gebyrer

Christian Schmidt

Christian Schmidt
bruger siden
28-12-2022

05-06-2024 kl. 17:19

Jeg har læst, at det er lovpligtigt at annoncere med bilens totale pris inkl. levering og nummerplader. Det var derfor min opfattelse, at jeg skulle betale præcis det beløb, der var oplyst i annoncen her på Bilbasen.

Men jeg har i dag oplevet, at en forhandler tillægger et obligatorisk ekspeditionsgebyr samt et obligatorisk miljøtillæg på i alt 3.375 kr. oven i den pris, der står her på sitet.

Det gør jo sitet mindre brugbart som prissammenligningstjeneste, hvis de anførte priser ikke er udtryk for bilens endelige pris, medmindre disse gebyrer er ens hos alle forhandlere.

Er det normalt med den slags skjulte gebyrer? Ville det ikke være mere reelt for alle, hvis sælger skal oplyse den samlede pris i deres annoncer her på Bilbasen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

06-06-2024 kl. 07:31

Det er et standard tillæg på langt hovedparten af biler solgt fra forhandlere.

Såvidt jeg husker er det er tillæg der blev indført på et tidspunkt som forhandleren kan tage uden der skal betales registreringsafgift deraf.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-06-2024 kl. 09:31

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Det er et standard tillæg på langt hovedparten af biler solgt fra forhandlere.

Såvidt jeg husker er det er tillæg der blev indført på et tidspunkt som forhandleren kan tage uden der skal betales registreringsafgift deraf.

Det du tænker på JR, er leveringsomkostninger.

At nogen tager et "ekspiditionsgebyr" har jeg ikke hørt før, hvem er denne forhandler ?