Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nye Dunlop dæk ujævne

Gert Estrup

Gert Estrup
bruger siden
06-07-2005

24-05-2011 kl. 22:51

Jeg har netop fået nye Dunlop SP Sport 01 dæk monteret. De er ujævne og får bilen til at vibrere ved 120-140 km/t og derover. Jeg har målt en ujævnhed på 1,3mm, 1,0mm, 0,7mm og 0,4mm, henholdsvis, på de fire dæk. Fælgene er Borbet CA 7Jx16H og bilen er en Toyota Avensis stc 2006. Har andre haft tilsvarende problemer med Dunhop dæk eller Borbet fælge? Der er ingen problemer når vinterdækkene på stålfælge er monteret. De gamle dæk på Borbet fælgene gav heller ikke problemer. Dækmontøren kan ikke finde årsagen :-( På forhånd tak. Gert

Dette indlæg blev 25-05-2011 13:39 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Estrup

Gert Estrup
bruger siden
06-07-2005

25-05-2011 kl. 12:41

Tak for svarene. Nu er det sådan at jeg har købt dækkene i Tyskland (DækOnline) og de vil da også gerne sende mig nogle nye, men hvis Dunlop ikke kan finde produktionsfejlen ved dækkene, skal jeg også betale for de nye dæk jeg har fået, og det er jo nok en risiko man skal medregne.

Summa-summarum skal man nok tænke sig om en ekstra gang før man køber dæk i udlandet (DækOnline), for hvis der er nogen galt, er det sku noget bøvl... Jeg tror det er sidste gang, jeg gør det...

Centerringene er tjekket, og er helt ok.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Estrup

Gert Estrup
bruger siden
06-07-2005

25-05-2011 kl. 13:41

Måske skal jeg prøve med en spinner afballancering, men er skævheder på op til 1,3mm i dæk-radius noget der normalt kan give disse problemer?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Estrup

Gert Estrup
bruger siden
06-07-2005

25-05-2011 kl. 19:29

Tak for dit svar.
Det var også min første tanke, så jeg har byttet om på hjul. Jeg har byttet rundt på for- og bag-hjul, jeg har kørt kun med Dunlop dækkene på forhjulene eller kun på baghjulene, og jeg har kørt kun med eet Dunlop dæk, på skift (og resten mine vinterdæk), altid med det samme resultat - der er altid flere eller færre rystelser i bilen over 120-140 km/t - aldrig helt uden, som når jeg kun kører på vinterdækkene. Jeg kan næsten ikke tro, at alle fælgene skulle have fejl, de fejlede ikke noget før jeg fik disse dæk på. Dækmonteringsværkstedet kunne heller ikke finde nogen fejl på fælgene. Så måske er det rette navn på dækmærket: "Dunhop" :-(

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

26-05-2011 kl. 19:52

Jeg har oplevet det med et sæt Dunlop, når den havde stået natten over hoppede de det første mange km, men det forsvandt når de blev varme.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-06-2011 kl. 14:40

hej
det er nok montøren der er fejlen-hvis man smører m for meget dækfedt vil dækket gi sig på fælgen-deraf problemet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-06-2011 kl. 16:31


Hej

Det er 100 % sikkert at det er dine dunlop dæk som det er galt med.Jeg har efterhånden monteret flere tusinde dæk og det er et kendt problem blandt grossister at der er store problemer med dunlop dæk.De gange jeg selv har haft reklamationer med dæk har det været dunlop hver gang.

Dunlop sp maxx er et godt dæk,når der ikke er fejl på dem,hvilket der er for tit.Er selv stoppet med at sælge dem,da der er for mange klager over dem.

Jeg kontaktede importøren som indrømmede at dunlop,er et af de dæk som der er mange problemer med.

m.v.h stig

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-06-2011 kl. 17:19

hej alle
den der smører godt kører godt ,det gælder bare ikke dæk,for meget dækfedt bliver i fælgkant ,ved kørsel og varme kan dækket dun hope men det gælder alle dæk,det kan forklare dæk kører dårligt på en bil men godt på en anden- prøv at sætte mærke v ventil og se dækket om det bevæger sig,det kan ogse være skyld i hæl tå problemer.især på baghjul

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Estrup

Gert Estrup
bruger siden
06-07-2005

07-06-2011 kl. 19:54

gert møller skrev:
hej alle
den der smører godt kører godt ,det gælder bare ikke dæk,for meget dækfedt bliver i fælgkant ,ved kørsel og varme kan dækket dun hope men det gælder alle dæk,det kan forklare dæk kører dårligt på en bil men godt på en anden- prøv at sætte mærke v ventil og se dækket om det bevæger sig,det kan ogse være skyld i hæl tå problemer.især på baghjul


Hej

jeg har prøvet at afmærke dækkene, men jeg kan nu ikke konstatere at de glider rundt på fælgen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2011 kl. 11:52

Gert Estrup skrev:
gert møller skrev:
hej alle
den der smører godt kører godt ,det gælder bare ikke dæk,for meget dækfedt bliver i fælgkant ,ved kørsel og varme kan dækket dun hope men det gælder alle dæk,det kan forklare dæk kører dårligt på en bil men godt på en anden- prøv at sætte mærke v ventil og se dækket om det bevæger sig,det kan ogse være skyld i hæl tå problemer.især på baghjul


Hej

jeg har prøvet at afmærke dækkene, men jeg kan nu ikke konstatere at de glider rundt på fælgen.


hej-nej det er nok ikke til at se ,prøv at presse dæk af kanten så kan man se om for meget eller for lidt ,det er svært at forklare ,men kanten skal smøres meget lidt -jævnt lag feks m ed en svamp,men det er vigtigt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg