Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Motoren hakker efter der er isat ny lambdasonde

A. S.

A. S.
bruger siden
19-10-2008

24-03-2012 kl. 08:38

13-årig Toyota Avensis, 1.8. For 1 måned siden begyndte motorlampen at lyse, bilen køres i mandags til Tegllund i Vejle til tjek og de finder, at lambdasonden skal udskiftes. Motoren har altid kørt som drøm, ingen hak eller mislyd. Nu efter den har været hos Tegllund i Vejle og efter de har sat ny lambdasonde i, er motoren begyndt at hakke ved 60, 80 og omkring 100 km/t. Den mister kraften for få sekunder. Motorlampen lyser ikke længere, men min motor hakker som min gamle Golf 2 som jeg havde for mange år siden. Hvad kan det være, hvad har de ødelagt? Bilens motor har aldrig før den har været på Tegllund værksted haft problemer med motoren!!!? Den ny lambdasonde blev sat i mandags (den 19. marts) og motoren begyndte at hakke samme dag om aftenen. Værst var det i går, der jeg kørte lang tur, den hakkede helt vildt! Er der nogen der har oplevet lignende? Er Tegllund forpligtet at rette på deres egen fejl uden, at det skal koste mig flere penge? Jeg har i alt betalt 4100 for ny lambdasonde + arbejdsløn. På forhånd tak.

Dette indlæg blev 24-03-2012 08:44 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-03-2012 kl. 09:21

Nu behøver det nødvendigvis ikke være værkstedets skyld, det kan lige så vel være en anden ting der er gået istykker, da det er en gammel bil. Men kør da ned til værkstedet på mandag, og hør hvad der er galt, og hvis det er en fejl de har lavet fra deres side, er de forpligtiget til at udrede fejlen. Hvis det er en sliddel, eller anden ting uden forbindelse til deres reperation der er istykker, er de ikke forpligtiget til noget.

Så få lige bilen tjekket igennem og fundet et problem, før værkstedet bliver hængt ud...

A. S.

A. S.
bruger siden
19-10-2008

24-03-2012 kl. 10:37

Tak for indlægget C S

Først, det var ikke mening at jeg skulle hænge værkstedet ud, men at høre om nogen havde oplevet samme problemer med motoren efter udskiftning af lambdasonden.
Andet, det kan ikke være tale om et tilfælde, at motoren kører upåklageligt i 6 år, som jeg har haft den, og så pludselig begynder den at hakke samme dag efter den har været på værkstedet.
Og Ja, jeg skal helt sikker tilbage til værkstedet og bede dem om at se på fejlen.
Jeg er medlem af FDM.