Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kia Ceed Plug In - Fejl på Klimaanlæg

Dennis Flint Greve

Dennis Flint Greve
bruger siden
03-08-2006

09-09-2020 kl. 11:52

Jeg søger ejere af Kia Ceed Plugin hybrid for at høre om de har samme problemer med Klima anlæg. Hvis jeg har slukket på klima anlægget (knappen off) forventer jeg ikke at den smider køl eller varme ind i kabinen. Jeg har nu flere gange oplevet at den smider varme ind i kabinen mens der var slukket for klima. Har haft en sag kørende med Kia Danmark men de siger det er sådan bilen fungere, hvilket jeg finder mærkligt. Jeg anser det som en fejl. Har prøvet at køre med ude temp. på 25 grader og pludselig lukker den varme ind, faktisk ikke særlig behageligt.
Kia Danmark vil ikke acceptere det som en fejl og jeg søger andre der måtte opleve det samme så vi får fejlen rettet.
PS jeg kører med Klima off når soltag er åben!
Vh. Dennis

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-09-2020 kl. 09:46

Jeg tror ikke din bil har en fejl, hvis du slukker for A/C så vil du uvilkårligt få den varme luft i hovedet som er inde i bilens luftkanaler, og hvis udetemperaturen er 25 grader, så kan den stillestående luft i bilens luftdysser være noget varmere.
Jeg vil anbefale dig ikke at slukke A/C, heller ikke når du kører med åbent soltag, det er minimalt hvad det koster i ekstra benzin, i forhold til det ubehag det er at skulle starte A/C op hvergang soltag eller ruder har været åbne.

Dennis Flint Greve

Dennis Flint Greve
bruger siden
03-08-2006

12-09-2020 kl. 08:45

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Typisk er det A/C (kølingen) man slår fra, når man trykker på Off. Det bør - alt andet lige - betyde, at den ikke kan køle kabinen længere ned end udetemperaturen, men har du sat kabinetemperaturen til f.eks. 21 gr. og der er 19gr. i kabinen, bør den stadig varme.

Hej KS

Det er netop det som er problemet. Den varmer selvom temperaturen ikke er høj i kabinen. Ydermere så undre mig det at hvis man slukker for ac så skal den jo hverken varme eller køle og som de skriver i manual kan man stadig betjene spjæld, så det vel det. Det kan ikke passe at hensigten skulle være at slukke for klima så skal den stadig regulere op og ned i temperatur. Hvad skulle agumenet så være med en OFF knap! Jeg er sikker på det må være en fejl.
vh. Dennis

Dennis Flint Greve

Dennis Flint Greve
bruger siden
03-08-2006

12-09-2020 kl. 08:54

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Jeg tror ikke din bil har en fejl, hvis du slukker for A/C så vil du uvilkårligt få den varme luft i hovedet som er inde i bilens luftkanaler, og hvis udetemperaturen er 25 grader, så kan den stillestående luft i bilens luftdysser være noget varmere.
Jeg vil anbefale dig ikke at slukke A/C, heller ikke når du kører med åbent soltag, det er minimalt hvad det koster i ekstra benzin, i forhold til det ubehag det er at skulle starte A/C op hvergang soltag eller ruder har været åbne.

Hej Henrik
Tak for svar. Det er ikke den slags luft vi snakket om. hvis man kører en tur ud af motorvejen og batteri bliver brugt op og den så kører på motor. Så åbner den på et eller andet tidspunkt for spjæld ind til kabinen fra varme systemet. Det selvom systemet har været slukket siden start og temperatur er rigelig høj i kabinen pga. solen. Så man forventer ikke den åbner. Hvis man f.eks. Trykker auto knap og fra igen forsvinder varmen. Det kan også være en anden knap. Så der må være et eller andet galt et sted. Det kan ikke være meningen det skal fungere sådan.

Det kunne være interessant om andre ser det samme.

vh. Dennis

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

14-09-2020 kl. 10:18

Har du prøvet at spørge i et Kia forum? Sikkert nogen der har erfaringer der?