Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvor lang levetid har batterier i en elbil?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

10-07-2023 kl. 16:12

Halløj, det var da en fed og spændende overskrift......Det lyder da som noget hovedparten af købere kunne være interesseret i.

https://blog.bilbasen.dk/hvor-lang-levetid-har-batterier-i-en-elbil-447809/

Men jeg ved ikke om det er min browser der fejler, eller kommer der nul svar i artikelen?

Intet om man kan forvente 200.000 eller 600.000 km i gennemsnit.

Overkskriften burde nærmere have været "Hvordan får du dit elbilbatteri til at holde længst"

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

per kjeldsen

per kjeldsen
bruger siden
28-11-2011

10-07-2023 kl. 17:14

Er enig JR . Der kom overhovedet intet svar eller forsøg på svar ,på hvor længe batteriet holder. Det vides sikkert ikke, for noget kan sikkert genbruges, men hvad er prisen ? Hvad skal man forvente at det koster når det skal repareres ? Hvad kan en 4-8 år gammel elbil koste hvis ingen kender prisen på batteri skifte/ renovering. Kan en brugt elbil overhovedet sælges? Jeg har kun prøvet et par stykker . Hurtige , støjsvage og velkørende har de været men de koster en formue, særlig hvis de skal kunne klare at trække en campingvogn. Og til det er deres realistiske rækkevidde elendig . Jeg tør ikke købe elbil før der er styr på ladestandere, man kender batteri pris og brugt pris på bilerne .

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

10-07-2023 kl. 19:02

Heldigvis kører vi ikke Camping, så vi kan snildt klare os med mindre trække tilladelse.

Sidste gik 168k på 4 år og gik lige igennem syn hos næste ejer. Den havde tabt ca 35 km på de km, det er noget under 10%. Det virker ikke utopisk at den holder længe.
Har købt en magen til, bare 4 år nyere.