Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Gearskift/koblings problem

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

31-01-2012 kl. 09:58

Davs med alle jer herinde, jeg har et mindre problem og håber lidt der sidder en eller to herinde som har løsningen :) Når bilen er blevet varm, altså jeg har kørt en halv times tid så opstår der et problem. Den vil ikke hvis jeg standser helt op, så gå i 1. gear, det er som om den ikke kobler ud og hvis den er i 1. og jeg holder koblingen nede, så triller den. Så hvis jeg er så uheldig at ikke have fået den i første gear, er jeg tvunget til at slukke moteren, træde på koblingen også sætte den i 1 gear, for så at starte bilen igen. det samme gælder for alle andre gear, dog ikke bakgear. Har lige fået skiftet kobling, koblingskabel og problemet har stået på lige siden jeg fik det :( Så ville gerne høre om der en som nogen lunde ved hvad der er ivejen, inden jeg køre på værksted igen :) Bilen er en wv polo 1.6 classic fra 98` På forhånd tak for jeres tid. mvh. Kenn

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

31-01-2012 kl. 10:11

Når du lige har fået skiftet kobling, så burde den i hvert falf være i orden, med mindre der er fejl på den.

Til at starte med ville jeg nok lige få tjekket om der er fejl i monteringen af kobling.

Men de Polo´er er faktisk berygtet for defekte gearkasser, og der er rigtigt mange Polo, ibiza fra den årgang der har fået skiftet gearkasser.

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

31-01-2012 kl. 14:36

Esben Jørgensen skrev:
Lyder som defekt i gearkassen. Prøv at skiftegearkasse olie først med den VW anbefaler.
MVH Esben

Min egen tanke var også om gerkasse olien var problemet, da den jo skifter gear godt nok når den er kold og med slukket motor.

Så prøver at skifte olien :)

takker