Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford focus 1,0 ecoboost - motorlampe slukker selv

Ilan Gudmand-Høyer

Ilan Gudmand-Høyer
bruger siden
29-09-2017

09-09-2018 kl. 16:56

Kære forum

Jeg har for nyligt anskaffet mig en Ford focus, 1,0 ecoboost fra 2015.
Sagen er nu den, at den gule motorlampe over en periode på 6 uger nu har lyst 3 gange. Ved henvendelse til mekaniker har han søgt fejlen ud som værende fejl på lamda sonder og skiftet disse ad 2 omgange og nulstillet computeren. Nu, 3. Gang er der fejl igen. Jeg har bestilt tid til på tirsdag og selv udsøgt fejlen med obd læser, men i dag da jeg starter bilen er fejlen væk. Dette har jeg ikke oplevet før, og jeg vil derfor spørge, er det normalt for en nyere bil, og er fejlen fortsat gemt i computeren så mekanikeren kan være til hjælp?

På forhånd mange tak for hjælpen.
PS: fejlkode p0420 katalysatorsystem for ringe virkning, række 1

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen Bay

Jørgen Bay
bruger siden
01-03-2007

06-03-2020 kl. 11:21

Hej
Jeg har samme fejl og forsøgt udbedret med foreste og bagerste Lamdasonde, har du fundet en løsning på fejlen.

Mvh
Jørgen Bay
bay@jabay.dk

Jørgen Bay

Jørgen Bay
bruger siden
01-03-2007

30-03-2020 kl. 19:28

I. G-H

bruger siden
29-09-2017

skrev:
Kære forum

Jeg har for nyligt anskaffet mig en Ford focus, 1,0 ecoboost fra 2015.
Sagen er nu den, at den gule motorlampe over en periode på 6 uger nu har lyst 3 gange. Ved henvendelse til mekaniker har han søgt fejlen ud som værende fejl på lamda sonder og skiftet disse ad 2 omgange og nulstillet computeren. Nu, 3. Gang er der fejl igen. Jeg har bestilt tid til på tirsdag og selv udsøgt fejlen med obd læser, men i dag da jeg starter bilen er fejlen væk. Dette har jeg ikke oplevet før, og jeg vil derfor spørge, er det normalt for en nyere bil, og er fejlen fortsat gemt i computeren så mekanikeren kan være til hjælp?

På forhånd mange tak for hjælpen.
PS: fejlkode p0420 katalysatorsystem for ringe virkning, række 1

Samme problem her, jeg har fået udskiftet forreste og bagerste Lampdasonde, efter ca 3 uger begyndte motorlampen at lyse IGEN. :-(

Jørgen Bay

Jørgen Bay
bruger siden
01-03-2007

13-07-2020 kl. 09:24

Jeg har fået skiftet katalysator (uorginal) samme problem, og jeg har nu været ved Ford og fået testet den, fejl PO420 katalysatorfejl, det kan være pga. uorginal katalysator.
Værkstedet hvor de skiftede den får nu denne besked, der er tre års garanti så om han sætter en ny på eller vil nulstille strømstyringen, hver gang jeg får fejlen? Jeg vil ikke køre med en gul lampe, måske kommer der en anden fejl, jeg så ikke kan se.

Markus H.

Markus H.
bruger siden
31-01-2021

05-01-2022 kl. 16:45

Hej, er der nogensinde kommet en løsniing på problemet? Jeg står med samme bil og problem. Ny katalysator (ikke original) og nye lambdasonder, men fejlen kommer igen...
på forhånd tak,
Markus

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

05-01-2022 kl. 17:43

nogen biler skal have en original katalysator på for at der ikke kommer fejlmelding.

Jørgen Bay

Jørgen Bay
bruger siden
01-03-2007

05-01-2022 kl. 23:22

Problemet blev løst med en orginal katalysator.