Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med Lindeman-produkter

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

12-05-2016 kl. 21:35

Da jeg har haft ret gode erfaringer med at komme aditiver i benzinen på min gamle bil, vil jeg nu prøve at kjomme Lindemann "worn engine treatment" i mit motorolie, da dette skulle give min motor bedre betingelser.

http://www.lindemann.dk/portfolio/worn-engine-treatment/

Er der nogen der har erfaringer hermed? Virker det eller er det i bund og grund dyr motorolie?

Jo, FDM i Randers, hvor jeg plejer at købe "Bell-ad" , havde lukket i dag, så jeg blev nød til at købe et andet produkt:

https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/lindemann-fuel-system-cleaner-/n-495911434/pn-495911211/

Er det lige så godt eller ..?

Tak for svar

MVH
Joakim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

14-05-2016 kl. 15:21

Først og fremmest så ja disse produkter har en rensende/smørendevirkning men reparerer ikke en defekt motor.

Hvorfor vil du tilsætte alle disse aditiver? 99,5% af alle motorer på de danske veje har ikke behovet, de sidste 0,5 % burde skrottes.

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2016 kl. 17:19

If it aint broke, dont fix it. Så hvis du har en motor som kører OK, så er der ingen grund til at tilsætte disse ting. Producenterne af disse additiver har mere brug for dig, end du har for dem. I stedet burde du tage en længere tur i din bil, hvor du så kører den frisk når den er gennemvarm. Gjorde ejere af dieselbiler det samme, så ville mange af dem slippe for problemer med tilsodning. Den løsning er i øvrigt også sjovere.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

14-05-2016 kl. 21:06

Kære Lars og Lasse

Tak for svar. Der er tale om en 44 år gammel motor, som ikke går helt jævnt i tomgang og som ryger, når den bliver startet. Desuden bruger motoren lidt olie.

Jeg har fra flere sider hørt, at visse produkter kan giver en mere "rolig" motorgang. Derfor ville jeg prøve at bruge et additiv.

Dog har jeg ikke talt med nogen, som har personlige erfaringer. Derfor spørger jeg herinde om nogen skulle have erfaringer med ovennævnte produkt!

Jeg har prøvet at køre en tur på 120 km. i bilen og det hjalp lidt, men jeg håber lidt at det måske kan blive endnu bedre .

MVH

Joakim

Dette indlæg blev 14-05-2016 21:06 redigeret af dets forfatter.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

15-05-2016 kl. 08:36

En 44 årig motor som ryger og går ujævnt trænger til en renovering, ikke mirakelmidler.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

16-05-2016 kl. 00:09

Lars Olsen

bruger siden
09-01-2006

skrev:
En 44 årig motor som ryger og går ujævnt trænger til en renovering, ikke mirakelmidler.

http://klassiskmotor.bazoom.com/dk/forum/teknik/32-abcon-worn-engine-treatment