Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

bredere eller højere dæk.?hvad er bedst.?

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 22:13

skal skifte mine slidte dæk på min vw passat. og vil gerne have højere profil. hvad er det bedste og hvorfor. nu monteret. 205/55,16 vil montere 205/60,16 eller 215/55,16 Har set begge monteringer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 23:04

Bredere dæk giver bedre vejgreb, mens et højere dæk giver bedre komfort. Men jeg ville helt klart gå efter et bredere dæk, da den står mærkbart bedre fast i sving.

Mvh C S
www.e-bil.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-06-2012 kl. 08:06

Det førstde tal er bredden, 205 er altså 20,5 cm brede, det næste tal er højden 55 er lig med 55procent af bredden, og det sidste tal er hjuldiameteren.
Vælger du højere dæk, så ændrer du bilens køreegenskaber, herunder gearingen, og du vil få en fejlvisning på speedometeret, vælger du bredere dæk, vil bilen blive langsommere og den vil køre kortere på literen.
Jeg mener den bedste dækstørrelse til en bil, er den bilen er født med

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2012 kl. 21:08

H P skrev:
Det førstde tal er bredden, 205 er altså 20,5 cm brede, det næste tal er højden 55 er lig med 55procent af bredden, og det sidste tal er hjuldiameteren.
Vælger du højere dæk, så ændrer du bilens køreegenskaber, herunder gearingen, og du vil få en fejlvisning på speedometeret, vælger du bredere dæk, vil bilen blive langsommere og den vil køre kortere på literen.
Jeg mener den bedste dækstørrelse til en bil, er den bilen er født med

hej igen.

Det drejer sig også om at jeg har brug for lidt mere frihøjde.ovilket et lidt højere dæk giver,og det jeg kan læse af jeres svar er at jeg tager 60 profilen i 205,da komforten også er vigtigere end dårligere brændstofforbrug.det drejer sig om ca en cm ekstra i højden.og måske 100 højere omdrejninger. og et par km ekstra.på tælleren.

mvh kenn,c