Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Angående Andriod Auto spørgsmål

Kim Mortensen

Kim Mortensen
bruger siden
28-01-2006

08-04-2018 kl. 23:22

Jeg har for nylig købt en nyere Ford Focus hvor der er Sync3 med Android Auto. Ifølge sælgeren skulle man kunne connecte en mobil til og bruge googlemaps som navigation. Er det muligt? Kan man få googlemaps op på skærmen fra mobilen.
Jeg har forsøgt fra 2 forskellige mobiler uden held. Først lavet konnection via Bluetooth (så jeg kan ringe og se telefonbogem mm) og derefter puttet USB kablet i men der sker ikke rigtigt noget. Kan kun oplade via USB. Sommetider er det somom at der sker noget når usb kablet bliver sat i men så forsvinder det igen.
Kan nogen hjælpe mig

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

09-04-2018 kl. 00:15

Android Auto er ikke frigivet i DK. Så derfor sker der ikke noget, når du forbinder din android.
Hvis Forden også har Apple Carplay, kan du prøve at koble en iphone op. Dette dur i dk, men du får ikke google maps - kun Apples eget kortsystem.
Så sælger har ikke ret i, at du kan bruge google maps via android auto/apple carplay.

Du kan vist via 3.partsapp få android auto-lignende funktioner, men det er på engelsk, og jeg kender ikke kvaliteten af denne metode.

Kim Mortensen

Kim Mortensen
bruger siden
28-01-2006

09-04-2018 kl. 18:52

Tak for svaret Jacob.
Jeg er ikke sikker på at jeg vil downloade appen via 3. part.
Er der nogen der har en ide om hvornår den kommer på dansk så man kan downloade den rigtigt?

Jacob Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

09-04-2018 kl. 19:12

Der er ikke meldt noget officielt ud ift dato for dansk android auto.
Men google har tidligere i år nævnt, at google assistent snart vil udkomme på dansk. Vist nok i løbet af 2018. Og når assistenten bliver dansk, betyder dette, at understøttelsen af dansk-sproget android auto formentligt ikke er så langt ude i fremtiden, da dansk sprog mv allerede vil være indlejret i googles programmer.

Men dette er kun gisninger - i princippet kan det være, at der aldrig kommer en dansk udgave af android auto.