Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Saphe vs Waze vs ???

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

24-01-2022 kl. 12:56

Gider ikke køre 110 på en fin lige dansk motorvej med god plads. Gider heller ikke betale fartbøder. Hvilke løsninger findes der på at advare mod statslige gebyrgribbe langs danske motorveje? Har sådan set ok erfaring med Saphe, men hvordan er alternativerne?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

24-01-2022 kl. 13:24

Din dækning er afhængig af antallet af forbrugere og indrapporteringer.

Hvis man antager antallet af indrapporteringer er ligefrem proportionalt med antallet af forbrugere, så er Saphe klart topdollar.
Resten har vel kun brøkdele i antal forbrugere i forhold til Saphe

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

24-01-2022 kl. 15:23

syntes nu også at 80 kmt på motorvej med trailer, er lige lidt nok.tænker 100 kmt er mere rimeligt.
ved godt at man kan få den tempo 100 godkendt men det kan næsten ikke betale sig i synsafgift og andet.
så er det rart med en fart alarm. ellers er 130 kmt rigeligt til mig, når det bare foregår i bilen alene .

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

24-01-2022 kl. 18:26

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Jamen - så glæder vi os til at se din bil på politiets auktioner, hvor den kan bidrage til den fælles kasse. Forhåbentlig uden at du forinden har skadet andre.

Hvilke andre dele af lovgivningen mener du, at man heller ikke behøver at følge?

Er det f.eks. iorden at tage din fine bil, hvis man lige mangler noget at køre i - uden at der skal sendes "gebyrgribbe" efter den, der låner bilen?
Mon ikke jeg i forvejen bidrager mere til fælleskassen end dig lille skat?

Knivloven vil jeg f.eks. også skide et langt stykke og så nyder jeg også en pibe hash når det passer mig. Og hvis jeg slap for at betale til din overførselsindkomst så ville jeg med glæde selv sørge for at håndhæve ejendomsretten over min bil.

Dette indlæg blev 24-01-2022 18:27 redigeret af dets forfatter.

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

24-01-2022 kl. 18:28

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Din dækning er afhængig af antallet af forbrugere og indrapporteringer.

Hvis man antager antallet af indrapporteringer er ligefrem proportionalt med antallet af forbrugere, så er Saphe klart topdollar.
Resten har vel kun brøkdele i antal forbrugere i forhold til Saphe

Jeg syntes bare jeg havde hørt noget om at Saphe ikke bruger deres egen database, men en eller anden frit tilgængelig database med brugerindrapporteringer. Men der tager jeg måske fejl?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

24-01-2022 kl. 21:25

_ Abildgaard

bruger siden
09-02-2017

skrev:
Jeg syntes bare jeg havde hørt noget om at Saphe ikke bruger deres egen database, men en eller anden frit tilgængelig database med brugerindrapporteringer. Men der tager jeg måske fejl?

Det er muligt, men Saphe var først på markedet.
Kan oplyse at de også virker i Frankrig, den bippede lystigt da vi dampede derigennem.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

25-01-2022 kl. 20:13

Ja og det er dem her som skal være den udøvende lov vogter:

https://dk.trustpilot.com/review/www.politi.dk

Må være pinligt at gå med sådan striber på.

Men måske lidt bedre end en centervagt eller vagt på strøget

:-) :-)