Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lorte biler med sjæl.

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2011 kl. 14:53

Hej alle! Jeg ved ikke om I kan huske Bil-magasinets artikel fra i vinters, der handlede om redaktionens medlemmers lorte biler med sjæl. Hvis ikke, kan det genopfriskes her: http://bilmagasinet.dk/article/72442-lortebiler-med-sjael Jeg syntes tanken er meget tiltrækkende, men så kom jeg til at tænke på; hvad giver en lorte bil sjæl, skal det være en gammel luksus bil eller nogen bestemte mærker, er der nogen mærker der bestemt ikke har sjæl? Hilsen Niels

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2011 kl. 16:48

For mig er sjæl ikke forbundet med et bestemt mærke, men de minder man nu selv vælger at putte ind i bilen.
Fx har man som ejer af en ny bil en bil uden sjæl, som man ikke føler et specielt forhold til, men har man haft en bil gennem mange år, og den begynder at virke træt og have sine små særheder, så får bilen mere status som et familiemedlem, end som transportmiddel.

Så det at en gammel lortebil har sjæl er for mig ikke helt ved siden af, da den har mange gode og dårlige minder, og når man lærer at kende dens små særheder og mærkelige tendenser, så bliver man utroligt glad for den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg