Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2012 kl. 11:16

Der er meget snak om at man skal køre grønt og spare på brændstoffet, men hvad er jeres km/l-rekord, samt hvor meget afviger jeres bil fra det opgivne? Jeg har selv en 2012 Passat 2,0 TDI 140hk med DSG6 der nemt kører 21-22 km/l l rekorden blev for nyligt sat i Sønderjylland ved 200 km ligeud på landevej med 90 - 23,6 km/l! Hustruens Polo 1,6 TDI kører omtrent 30 i snit, men i april var den helt oppe på 32,7 på en enkelt tank - det må siges at være imponerende. Men hvor langt kører i? Mvh C S www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2012 kl. 21:29

Toyota Corolla stc 2004, 1,4 diesel.

174 km om dagen, hvor de ca 40 km er ved 95 km/t, og resten 70-80 km/t,
afhængig af terræn. Ca 2 km by.

Sidste tank gav det bedste resultat, i de knap 12 mdr jeg har haft bilen: 25,33 km/l.

Bilen er opgivet til 20,8 i snit.

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2012 kl. 21:50

mach3 mach3 skrev:
det er godt klaret for polo'en! ved du hvor ofte den skal have skiftet tandrem! overvejer den selv, men yaris 1.4 d4-d der kører næsten ligeså langt på literen og som er næsten ligeså højt gearet (ligger på omkring 2100rpm ved 110km/t hvor polo'en ligger 50-80 rpm lavere) koster lidt mindre end polo'en og har ingen tandrem.

Jeg mener at tandremmen skal skiftes ved enten 150k eller 180k eller et tidsinterval - mener det er 4 eller 6 år. Men i vores tilfælde er det km der kommer først.

Har du undersøgt hvordan den nye 105 hk 1,6 tdi ligger ved de 110? Den føles lidt anderledes - meget mere magtfuld, men jeg kunne forestille mig den ligger med lidt lavere rpm?

Yaris'en virker også som et overraskende godt bud - jeg syntes bare ikke sæderne er helt så gode som i Polo'en.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2012 kl. 22:24

Husk dog at du skal udenom billigste version af Polo, hvis du vil have bløde materialer. Af en eller anden mærkelig grund er det først fra Comfortline at man får bløde materialer.

De 7-8k for tandremsskift lyder ikke usædvanligt, men ved nærmere eftertanke ligger det nok mellem 6-8 år. 4 år syntes jeg også er lige ofte nok, prisen taget i betragtning.

Men om det skal være Yaris eller Polo - tjaa, jeg syntes ikke helt man får så meget bil for pengene ved køb af en Yaris, fremfor en Polo. Og som du selv nævner, så er Polo'en lidt mere lydløs og mere komfortabel i undervognen - netop derfor den blev valgt som nr. 2 bil til 2*75 km hver dag. Og jeg vil tro at gensalgsværdien er noget bedre på Polo'en efter fx 5-6 år, end på Toyota'en. Og så kan man få lidt mere spændende udstyr til Polo'en, men det er jo en smagssag.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

31-07-2012 kl. 22:35

Personlige rekord i min Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D fra 2003 er 22.5km/l, hvilket jeg synes er utrolig flot, bilens alder/km taget i betragtning. Havde på daværende tidspunkt kørt 255.000km, og ca. 200km foregik med op til 130km/t og med 3-4 personer i bilen.

Ellers ligger den stabilt på 20.5-21.5km/l, med 80km til og fra arbejde, 20km landevej og 60km motorvej. Kører 110 (115 på speedometer), og jeg er typen der lige giver lidt ekstra gas hvis jeg skal udenom en lastbil, så jeg kører ikke superøkonomisk.

Bilen er opgivet til 18.2km/l, og det er også deromkring bilens forbrugsmåler lander, dog tanker jeg på samme tank hver gang, og tanker på samme måde hver gang, så jeg får et rimelig nøjagtigt resultat.

Min tidligere bil, en Lancer 1.6 stc fra 1995, fik jeg til at rende 17.1km/l da jeg pendlede Næstved-Roskilde og kørte superøko kørsel. Med 95 oktan var maks. 16km/l muligt, men shells v-power gav altså lige lidt over 1km/l længere over en hel tank.

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2012 kl. 09:40

Saab 9-3 SS Hirsch.

Lige netop hjemvendt fra ferie. Fartpiloten på 160 over 1200 km. Masser af brems og accelleration. 2 Voksne og bagage. Snit 13,1.
Slet ikke så tosset.
I hverdagen går den blandet 12-12,5, hvor bykørsel trækker den ned.