Bilbasen Forum
Kære brugere af dette medie - læs venligst. Specielt nye brugere.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
16-04-2016 kl. 11:42
Hvis I oplever et svar eller et oplæg på Bilbasens Forum, som har en negativ klang - så lad venligst være med at reagere på det.
Der er en "bruger" på dette medie, som opretter sig under forskellige brugernavne - næsten dagligt.
Denne persons ønske er at skabe splid og sprede en dårlig stemning.
Og det lykkes desværre.
Der er mange seriøse og velmenende bilentusiaster, som har forladt dette forum på grund af den grimme tone personen tillader sig at anvende.
Jeg synes det er synd, at en ellers velmenende og seriøs side som denne skal ødelægges af et enkelt individ.
Derfor: ignorer spydige og usaglige kommentarer. Jeg kan sagtens forstå, at man føler sig provokeret af udsagnene fra denne person, men - lad venligst være med at reagere på disse.
Det hjælper ikke. Vedkommende ønsker ikke debat - men splid!
Skal vi ikke aftale, at det ikke skal være laveste fællelsnævner, som skal herske på dette medie?
Der er flere kendetegn, som indikerer, at det er ovennævnte "bruger", som er på fære:
- profilen er oprettet samme dag, som svaret.
- der vil være brug af vulgære udtryk og svaret vil bære præg af en infantil og usaglig indgangsvinkel til den konkrete sag.
- der er med stor sansynlighed rettet personlige angreb mod bestemte personer.
Kan vi ikke blive enige om, at ignorere denne "bruger"?
Så kan vi andre diskutere biler, som meningen er med dette forum!
God weekend, der ude :-)
Med venlig hilsen
Joakim
Profil slettet
17-04-2016 kl. 12:04
Én ting er "dårlige" brugere, det er sikkert slemt nok, men når der er nogle som gang på gang taler ned til nye brugere og nedgør andres meninger, så er det vel lige så slemt.
Derudover er der de kinesiske indlæg og andet decideret spam, som får lov at stå i flere dage, uden indgriben fra support eller mods, det er jo ikke seriøst og ligeledes med anmeldknappen der har været ude af drift.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
17-04-2016 kl. 19:16
Niels Brinch
bruger siden
31-12-2014
skrev:
Et forum som hver dag er offer for mærkereligion, bedrevidenhed og respektløshed for andres meninger kan næppe betegnes som seriøst.
Én ting er "dårlige" brugere, det er sikkert slemt nok, men når der er nogle som gang på gang taler ned til nye brugere og nedgør andres meninger, så er det vel lige så slemt.
Derudover er der de kinesiske indlæg og andet decideret spam, som får lov at stå i flere dage, uden indgriben fra support eller mods, det er jo ikke seriøst og ligeledes med anmeldknappen der har været ude af drift.
Hej Niels
Du har ret i, at tingene ikke er optimale, men jeg synes faktisk Bilbasens forum er meget anvendeligt.
Personligt har jeg lært meget af debatten herinde og jeg ville være ked af at skulle undvære Bilbasens Forum.
Den ovenfor nævnte person, mener jeg, er en af hovedårsagerne til de problemer, du omtaler. Personen er grov og personlig, hvilket giver en anspændt stemning, som igen får folk til at anvende en mere rå tone overfor hinanden.
Du har ret i, at det til tider tager uforholdsmæssig meget tid at fjerne spam og grove kommentarer og at anmelderknappen burde fungere bedre, men vi brugere kan selv medvirke til at gøre dette forum bedre ved at ignorere folk, som bevidst forsøger at skabe splid.
Dette indlæg blev 17-04-2016 21:40 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-06-2016 kl. 21:38
Så jeg er helt med på idèen om at ignorere brugeren !
Jeg synes førhen at BilBasens forum var blandt de bedste og det kunne da være fedt hvis man igen kunne diskutere bilsnak herinde.
Der bliver jo færre og færre egentlige forum`s tilbage, da mere og mere socialt netværk overtages af forskellige facebook-grupper. Det kan være godt nok, men erstatter i min verden ikke et seriøst bil-forum.
De andre bilforum`s er heller ikke meget værd. På forum for FDM`s brugere hersker en meget selviscenesættende og arrogant tilgang til alle emnerne. Jubii-debatten og lav-det-selv`s sider er nærmest rømmet for diskusionslyst - desværre.
Så - JA - lad os gi det en chance hvis vi kan få "brugeren" her lagt på is. Og hvis BilBasen i øvrigt selv kan få has på al den spam der tæppe-bombes med i de forskellige tråde ...
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
05-06-2016 kl. 16:11
Per Rasmussen
bruger siden
01-03-2008
skrev:
Jeg er en af dem, der i laaaaang tid har trukket stikket fra forum-siderne her - netop på grund af den "brugers " idioti og match-spoilende adfærd.
Så jeg er helt med på idèen om at ignorere brugeren !
Jeg synes førhen at BilBasens forum var blandt de bedste og det kunne da være fedt hvis man igen kunne diskutere bilsnak herinde.
Der bliver jo færre og færre egentlige forum`s tilbage, da mere og mere socialt netværk overtages af forskellige facebook-grupper. Det kan være godt nok, men erstatter i min verden ikke et seriøst bil-forum.
De andre bilforum`s er heller ikke meget værd. På forum for FDM`s brugere hersker en meget selviscenesættende og arrogant tilgang til alle emnerne. Jubii-debatten og lav-det-selv`s sider er nærmest rømmet for diskusionslyst - desværre.
Så - JA - lad os gi det en chance hvis vi kan få "brugeren" her lagt på is. Og hvis BilBasen i øvrigt selv kan få has på al den spam der tæppe-bombes med i de forskellige tråde ...
Helt enig - og tak for responsen! Jeg håber "anmelderknappen" snart bliver brugbar igen ;-)