Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvordan skiller man et klaver ad?

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 21:39

Vi har et klaver, som forgævet har prøvet at få afsat, og nu vil vi smide det på genbrugspladsen. Der er bare det problem, at det vejer 3 tons, og eneste mulighed for at få det ud af huset, og transporteret til genbrugspladsen er at skille det ad i mindre stumper. Har kigget ind i det, og kan se en stor temmelig seriøs jernramme, der nok udgør mindst halvdelen af den samlede vægt. Der ser ud til at være monteret på et solidt træskelet med kæmpe kobberskruer. Denne smedejernsramme, skal helst ikke falde ned over mine fødder, da de så vil blive lavet til skinkesalat. Er der nogen der har prøvet dette interessante projekt, og kan givet et par gode råd om, i hvilken rækkefølge, man skal skille et klaver ad?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 22:11

Til Henrik Sørensen:

På forum-oversigten på Bilbasens forum kan du læse følgende:

"Off-topic
Her er ordet helt frit, så du kan bringe hvad som helst på bane".

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 22:14

Til Tomas Larsen:

Tak for forslaget. Jeg vil dog gerne høre, om andre har et mere finmotorisk forslag :-)

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 22:19

Jeg ville tilslutte mig Tomas. Fjern træbeklædningen med et brækjern og skær metalrammen i håndtérbare stykker med en vinkelsliber.

Og Henrik, hvis nu det her bare er éns foretrukne forum og der er et "off-topic" afsnit, så er det da bare at bruge det.

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 22:27

Til Tomas Larsen og Niels Brich Simonsen:

Tak for rådene!

Jeg går i gang :-)

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2011 kl. 16:21

Jeg ville partere den med en bajonetsav og derved undgå at futte lejligheden af med en vinkelsliber.

brug en klinge både til træ og metal og så bare save igennem det hele på en gang.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-08-2011 kl. 20:25

Sæt det i Den blå Avis

Så bliver det afhentet :-)

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2011 kl. 17:47

Jesper: Jo mere C4 du bruger, jo mindre oprydning, da det meste ikke ligger på din grund mere.