Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad koster det at holde motorcykel?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-07-2008 kl. 15:31

Hej. Jeg søger et lille overblik over, hvad jeg egentlig skal forvente, at det kommer til at koste mig at have en MC. En ting er indkøbsprisen, og noget andet forsikringen. De ting kan jeg jo undersøge. Men hvad koster f.eks. service til sådan en? Og hvad med ejerafgiften? Hvad skal jeg ellers forvente, at der kommer af økonomiske overraskelser. Kort sagt - jeg søger det store forcromede overblik. Jeg kunne forestille mig, at MC'en bliver en Suzuki Marauder 800, eller noget lignende. På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-09-2008 kl. 17:03

Hej Jørgen.

Tusinde tak for et meget godt og detaljeret svar.
Netop sådan noget som et serviceinterval på 6000 km, er jo ikke lige noget man tænker på, når man normalt kører bil med 30.000 km mellem service.

Jeg forventer skam ikke, at jeg skal køre ræs, så mon ikke også jeg kan strække dækkene over en 15-20.000 km.
Kæden havde jeg ikke lige tænkt på, men der findes selvfølgelig også alternativer til Marauder'en, som kører med kardan i stedet - måske det er værd at overveje.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-09-2008 kl. 11:04

Hej.

Jeg vil nok ikke selv kaste mig ud i at lave service på min mc.
Jeg ved, at mange mc-værksteder tilbyder en opmagasinering inkl. vinter- og forårsklargøring.
Nogen ide om, hvad det koster?