Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Hænge værksted ud
Profil slettet
01-07-2011 kl. 13:52
Ved godt at det ikke er populært at hænge et værksted ud på nettet.
Men i dette tilfælde er jeg sådan set ligeglad.
Mercedes i Hillerød :
Mage til inkompetente mekanikere skal man lede MEGET længe efter.
Kort foralt :
Jeg får skiftet fra vinterhjul til sommehjul, og får samtidig skiftet til sommerdæk. Afbalancering skulle jeg også have.
De laver en skade på min fælg, fordi de ikke havde sat gummi på dækmaskinen.
Jeg får efter flere henvendelser, malet og repareret fælgen.
Derefter ryster det i rattet.
Jeg henvender mig igen, og får det lavet.
Skal derefter betale for, hvad de kalder en dækoptimering. De forklarer det med at dækket skulle drejes på fælgen, fordi, det ikke sad korrekt.
De fortæller desuden at en dækoptimering ikke er med i en montering og afbalancering hos dem.
En afbalancering der fandt sted, da jeg kom første gang.
Jeg klager til Mercedes hovedkontor´s klageafdeling. Forklarer dem situationen. Og fortæller dem, at mercedes blander tingene sammen, da de jo har haft dækkene af endnu engang, da de skulle have malet fælgen.
Skal lige sige, at den selvsamme samtale fandt sted med værkstedet.
Hvorefter de sender klagen videre til Mercedes i Hillerød.
Jeg spørger hovedkontoret, om de ikke selv mener, at der er en interesse konflikt, når det er den selvsamme mekaniker der har lavet bilen, som også skal vurdere om arbejdet er udført korrekt. Svaret var nej, og at de ikke kunne gøre det anderledes.
Jeg får et opkald fra Hillerød, hvor de forklarer, at de ikke har tænkt sig at gøre mere ved sagen. Da de mener de har udført opgaven korrekt.
De forklarer det endnu engang med, at en dækoptimering ikke er med i en afbalancering.
Jeg er stadig i tvivl om de forstod, eller ville forstå hvad jeg sagde til dem.
Jeg ringer til Hovedkontoret, og forklarer dem, at jeg håber de var klar over, at jeg havde tænkt mig at gå videre med sagen, blandt andet online.
Deres svar var, denne samtale slutter nu.
Forresten. Glemte helt at fortælle. Selvom man ringer på et dansk nr. til hovedkontoret, så er det kun svenskere der sidder i den anden ende. Svenskere der ( tror jeg ) gør sig så uforståelige som overhovedet muligt. Svenskere der desuden, er elendige til at tale engelsk, fordi man fortæller dem, at vi bliver nød til at tale engelsk, da jeg ikke forstår hvad de siger.
Så her har i det. Jeg har officielt hængt et værksted ud på nettet. Om i kan lide det eller ej.
Men nu har jeg altså fået lavet bil hos mange forskellige mekanikere, igennem de sidste mange år. Og jeg har aldrig oplevet noget lignende.
Men hvad regnede jeg også med ?.
At tage min Mercedes hen på et Mercedes værksted for at få skiftet hjul. Det må de da være de bedste til. Eller ikke.
Og det var Mercedes Benz i Hillerød.