Bilbasen Forum
Folk og fæ, valg af sikker bil når man har børn...
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 11:21
H P
bruger siden
06-01-2004
16-02-2012 kl. 11:47
Der er altså ikke mange børnefamilier der har 2-3-4 eller 500.000,- til det som du definerer som en sikker bil.
Det er vist heller ikke nemt at forklare familien at der ikke er penge til PC, fjernsyn, resturantbesøg eller nyt tøj på pogrammet, men jubiii, vi har en ny Volvo i indkørslen til 475.000,-
Da jeg var dreng, stod jeg på kardantunnelen i mine forældres Opel Kadett, hele vejen til Spanien og tilbage igen, hvis nogle forældre gjorde det idag, så ville de jo blive mentalundersøgt.
Krav til hvad der er sikkert ændrer sig hele tiden, for 10 år siden var der da ingen der kørte på ski med hjælm, eller på cykel for den sags skyld, når jeg tænker på hvordan jeg er vokset op, så er det vist et mirakel at jeg lever idag :-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 12:04
Definationen for mig er nok eks Opels corsa fra 07 og frem, Grande punto fra 05 og frem, altså noget der kan være opnåeligt for familier..Der er sikkert andre biler i segmentet, men de 2 nævnte er efter min bedste overbevisning sikre.Man kan jo få eks punto fra 05 til små 50.000 og opefter og corsa fra ca 70.000
Dette indlæg blev 16-02-2012 12:10 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-02-2012 kl. 14:31
I bund og grund handler det om kompromiser og prioriteringer af hvad man vil bruge sine penge til.
Man kunne jo også vænne den lidt på hovedet og sige, hellere købe en billig gammel bil og så håbe at man ikke ryger ind i et uheld, og så bruge en masse penge på alle de andre ting osv man gerne vil have.
Men det er klart at hvis uheldet er ude, så ville jeg da også foretrække en ny større bil, der er så sikker som mulig.
Nu nævner du selv f.eks punto og Corsa fra 50.000 kr og opefter. Men hvis man ikke har 50.000 at kaste efter en bil, men kun det halve. Så er det svært.
Samme årsag til at dem der køber de nye mikrobiler i 100.000 kr klassen ikke køber de støre biler i 150.000 kr klassen. De har måske ikke råd, og ej heller lyst til at ofre ekstra. Igen et kompromis.
Men det vi kan glæde os over er at sikkerheden generelt bare bliver bedre og bedre hele tiden. Samt vi bliver klogere på hvad der er bedst, så vi hver især kan sikre os så godt som økonomisk muligt.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 14:39
Ja Henrik er jo også fra den tid med kassebukser .-) hmm er jeg vist også...
Men ja det handler nok om hvordan vi prioiter vores penge. men så sandt at hvis man kun har eks 25000 til bil kan det være svært at få til at nå sammen..Et forslag kunne være at hel nybagte børne familier med lavere økonomisk formåen eks kunne låne meget fordelagtig til bil via staten ekempelvis. Kunne staten spare en del på, set ud fra de statiskikker om uheld og ulykker.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 18:50
Det er muligt at indlæg er fyldt med eks stavefejl.-) og en mulig snørklet formulering...
Men når vi taler om børn, taler vi også sikkerhed. De kan jo ikke selv vægle. Og ja gu fanden lægger jeg meget vægt på sikkerhed. Dermed ikke sagt at man selv er dårlig bilist, der kan jo være andre der er skyld i uheldende. Jeg syns ingenlunde man kan sidestille det med at gå en tur eller cykle. Ved kollision er der store kræfter på spil sommen ingen af os er herre over, og så ved vi jo godt hvad der sker hvis vi taler om for gamle biler og nedslidte..jeg vil gerne indrømme at folk nok ikke tænker de samme tanker, nok kun de som har prøvet det eller på anden måde har det inde på livet..Men sådan er det nok. Li'som folk heller ikke holder med at ryge før lægen siger lunge cancer..