Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bedste motorlyd. du har oplevet hvilken bil/biler er det.?

Profil slettet

Profil slettet

24-12-2012 kl. 13:32

hej. Hvilken bil/biler har du haft eller kørt i eller været passager i som har haft den fedeste motorlyd. For mit vedkommende har det været en alfa romeo 33 ti fra midtfirserne,en bmw 320 6 cyl også fra midtfirserne begge har jeg selv ejet. Har dog her for nylig hørt den nye BMW M 135 I hos en forhandler WAUUU det er stærkt vanedannende at høre på.og sikkert også at køre. bmw 320 6 cyl har en helt fantastisk tomgangslyd, helt ren tone og lækkert lydspor.ved kørsel. kom med din egen oplevelse, så vi andre kan få nogle tip mvh kenn,c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-12-2012 kl. 13:54

Well, har ikke selv været med i den, men direktøren hvor jeg arbejder har en Ferrari FF; dét er sprød motorlyd!

Sjovt at du nævner Alfa 33 TI, jeg har selv haft en '92 Alfa 33 QV, der er altså noget specielt ved sådan en boxermotor :-)

Profil slettet

Profil slettet

24-12-2012 kl. 15:23

hej va.
Jo den var fed at kører i og motorlyden var ikke til at tage fejl af rigtig billyd som jeg selv foretrækker det.
der er dog lidt langt imellem dem ny og stunner hvor slt skal være green line eller blue tech gab det er kedeligt.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

24-12-2012 kl. 16:04

Bilen med den fedeste motorlyd, jeg har kørt i må afgjort være en Olsmobile gutlas Sierra fra midt halvfjerserne.
En 5l V8 af den gamle type.
Den fedeste bil jeg har kørt må så være en Mercedes 280 SEL, med alt i el-udstyr, ren luksus fra 1980.

Nu kører jeg i 5cyl Audi, den lyder også godt.

Julehilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

24-12-2012 kl. 17:21

M5 E90 med Eisenmann udstødning!

http://www.youtube.com/watch?v=XO_uMHTQEl4

Desværre kun været passager i en med samme udstødning, men for satan den er ond!

Ellers er min gamle V12'er i E-typen noget af den sprødeste motorlyd man kan få!

Mvh C S
www.e-bil.dk

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

25-12-2012 kl. 01:02

SAAB 96 V4 fra 1970-erne

Profil slettet

Profil slettet

25-12-2012 kl. 10:29

hej.og god jul.
Jo BMW,en har helt klart en rigtig fed motorlyd,ligesom en gammel amerikaner også har
Desværre er der ikke så mange alm biler som lyder godt mere.i disse grennline tider
Det virker som om at ,folk køber deres bil ud fra økonomi så de har penge til flere tilbud i bilka.
sådan er det heldigvis ikke i alle lande.

Profil slettet

Profil slettet

25-12-2012 kl. 10:53

De biler jeg ejer er ikke særligt hæsblæsende udfra motorlyd, men har da i de 20 år jeg har haft kørekort kørt et utal af biler - også nogle sjove nogen.

En i min familie har en Pontiac Bonneville fra '67 med en stor doven 6,6 liters v8 med en godt med skub i og en behagelig potent buldren (ikke noget med dobbelt tordenvejrsudstødning her..). Den har jeg jævnligt haft lejlighed til at køre en tur i.

Prøvede forleden dag en Alfa Romeo Brera 3,2 V6 med 4-hjulstræk. Uuh et godt afsæt og fed lyd, selvom det er efterfølgeren til den sidste ægte alfa-v6'er (siger alfa-talebanerne ;-) )

Men begge disse bliver overtrumfet af den tur jeg havde bag rattet i en Ferrari F430 sidste forår. Det var det glade vanvid :-D (især når man passerer 6000 omdrejninger! )

Dette indlæg blev 25-12-2012 10:54 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

25-12-2012 kl. 12:02

Det er lidt tankevækkende at se når feks BMW Koncernen lancere deres mini one model som på alle måder er fed at se på og kører i men det er ligesom om at de originale modeller som feks Citroen DS fra 1970 erne var epokegørende og NSU RO 80 begge var helt unikke.
Håber der vil komme flere spændende biler fremover

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

25-12-2012 kl. 19:06

Den helt klart bedste motorlyd jeg endnu har hørt, var Nicolas Kiesas Nissan Skyline R34 GTR inde på striben i Køge for nogle år siden. 2.7 liters R6 med turbo og ca. 900hk, der banker der ud af med op til 10.000 omdr. slår næsten alt.

Ellers synes jeg at de mindre japanere fra midten af 90'erne lyder rigtigt godt. Godt nok kun 4 cylindrede 1.6 og 1.8'ere, men ren motorlyd der ikke lyder som om maskineriet er ved at splittes ad.

http://www.kismo.dk/sider/movies.htm hvis der er nogle der vil høre, hvordan sådan en Skyline lyder :)