Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Leasing er lukket land for de unge under 21

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

03-09-2015 kl. 22:28

Hej folks.

På bilpriser.dk har de en del interssante analyser, herunder analyse af ny bil kontra 5 år gammel bil. Det var en større overraskelse for mig, at f.eks. en sprit-ny Yariis kun kostede få hundrede kroner mere om måneden at holde kørende end en 5 år gammel Yaris.

Så tænker man jo lige 2 gange, ikke sandt. Bedre bil og bedre sikkerhed, hvis den er sprit-ny.

Jeg overvejer at købe bil nr 2, som hustruen skal køre i, men også datteren og sønnen. Det betyder til gengæld, at skal man finansiere bilen eller eventuelt lease på et af de agressive tilbud på f.eks. Peugeot 208, så SKAL den kaskoforsikres. Kan man lease til 18-årige? Svar: Ja, ... bare forsikringen er i orden.

Og det er så præcis der, det blive komplet umuligt. Jeg har spurgt 3 selskaber, og de har alle 3 svaret nej på deres specielle måde med at sige en sindsygt høj præmie, der blot skal skræmme dig langt væk.

Så desværre må jeg konstatere, at leaset bil som nr 2 bil, er lukket land, hvis man har unge i huset med kørekort. Det nytter heller ikke at lede efter leasing, hvor kasko er inkluderet for den slags aftaler kommer med et minimumskrav til alderen på brugeren af bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-09-2015 kl. 21:40

Der er nogle forhandlere der har tilbud på forsikring, også til folk under 25. F.eks. ved Mitsubishi koster en ansvar + kasko for en bil med <100hk ca. 7200kr/året med 5000 i selvrisiko.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-09-2015 kl. 09:38

Tja, der er jo en grund til at det koster en arm at forsikre en 18-årlig.
groft sagt, så kører de ikke særligt godt bil, og det kan du helt sikkert se i statistikken, de 18-24- årlige udgår en lille del at alle med kørekort, men de er en stor del af skadesstatistikken.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-09-2015 kl. 13:01

Nu kan det godt være jeg er ude på et dunkelt spor.

Men hvor står det at sønnike ikke må låne mors bil? Han må bare ikke være primær bruger, eller for den sags skyld stå opført som bruger.

Men derfor kan han jo godt ejlighedsvis låne slæden.

Og i det tilfælde noget sker, så er det jo bare tilfældigvis/lejlighedsvis den dag han allernådigst har fået lov at låne Yaris'en.