Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
22-09-2013 kl. 10:52
Bare min mening.
Profil slettet
22-09-2013 kl. 11:45
mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Flexleasing er kun for blærerøve som vil køre rundt i fede biler og sinalere at de har massere af penge, uden hold i virkeligheden. Og det lugter langt væk af snyd og svindel.
Bare min mening.
Det er din mening og fred være med det, men var det nu nødvendigt med din kommentar, når du i øvrigt ikke har noget at bidrage til trådstarters spørgsmål ;-)
Jeg forstår heller ikke helt flex-leasing, andet end at det er endnu en knopskydning på det uforståelige danske afgiftssystem.
Og selvom man har et bilbudget, der overstiger dit (og mit!!!) må man vel gerne gøre sig økonomiske overvejelser.
Nå, men jeg har heller ikke noget at bidrage med, så skal ikke forstyrre mere. God dag! :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
22-09-2013 kl. 13:14
1. Du er forelsket i en ældre meget dyr bil, feks. en BMW M5, du finder et eksemplar i udlandet og beder et firma der flexleaser om at købe den, og leaser dem af dem, du har nu brugsretten over din drømmebil, og kan købe den fri når den er blevet ældre (og er blevet billigere i afgift)
2. Du har en "leverpostejsbil" og vi gerne heve en fed cabriolet, Feks. en Porsche Boxster, du finder een i udlandet og gør det samme som eksempel 1, men du har nu muligheden for kun af have bilen på plader i sommermånederne, fordi afgiften betales månedsvist, derudover kan du sælge bilen i udlandet når du bliver træt af den, på den måde er afskrivningen meget mindre end på en dansk bil, da du slipper for af afskrive på reg. afgiften, ud over de måneder bilen har været på DK-plader.
Ud over dette, kan jeg heller ikke se den store fidus i flexleasing.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-09-2013 kl. 13:43
H P
bruger siden
06-01-2004
22-09-2013 kl. 14:47
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Det store problem ligger vel i om man kan sælge den efter end leasing....nok noget man skal tænkte alvorligt over inden man begiver sig ud på det eventyr....
Det tror jeg helt sikkert man kan, bilen er jo uden afgift og derfor til små penge, www.autocom.dk har endda en hel bilauktion for biler uden dansk reg.afgift.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-09-2013 kl. 14:50
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Det tror jeg helt sikkert man kan, bilen er jo uden afgift og derfor til små penge,www.autocom.dk har endda en hel bilauktion for biler uden dansk reg.afgift.
Jamen meget vel, men nu skal bilen jo sælges først inden noget er sikkert :-) Men det må folk selvom hvordan de leaser.....dem der vil tage en unødig risiko tar skraldet hvis det kommer
H P
bruger siden
06-01-2004
22-09-2013 kl. 15:00
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Jamen meget vel, men nu skal bilen jo sælges først inden noget er sikkert :-) Men det må folk selvom hvordan de leaser.....dem der vil tage en unødig risiko tar skraldet hvis det kommer
Det har du selvfølgelig ret i :-)
Jeg kender een som lavede hvad jeg skrev om i eksempel nr.2 han gav 200.000,- for en Boxster, som kostede det 3-dobbelte med afgift, han forventede at tabe mindst 200.000,- på en dansk bil, og det ville jo betyde at han ville kunne "smide bilen ud" uden at tabe mere på den han valgte at købe i Tyskland