Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
17-02-2012 kl. 07:15
Disse muligheder er lige så forskellige som leasingselskaber.
Jeg kan ændre km-tal løbende, med et vist varsel.
Ved afslutning er det sådan at Over-km koster og under-km godtgøres - omend til en lavere sats.
Leasingaftalen kan forlænges med et ekstra år, hvis jeg siger til inden udløb.
Leasingselskabet administrerer også bændstofbetalingen, uden tillæg til pumpeprisen (de får dog nok et eller andet af olieselskaberne)
Selskabet er ALD.
De penge man 'lejer' til at betale for bilen har en pris, der bestemmes af de økonomiske markeder. Som regel ikke meget at handle om (vælg billigere bil!), men betingelserne og de ydelser bilen 'pakkes ind i' kan somme tider forhandles.
Forståeligt, at leasingselskaberne ikke kan have individuelle aftaler med alle.
Arval er nye på det danske marked - måske der kan opnås særlige fordele.
Jeg kan ændre km-tal løbende, med et vist varsel.
Ved afslutning er det sådan at Over-km koster og under-km godtgøres - omend til en lavere sats.
Leasingaftalen kan forlænges med et ekstra år, hvis jeg siger til inden udløb.
Leasingselskabet administrerer også bændstofbetalingen, uden tillæg til pumpeprisen (de får dog nok et eller andet af olieselskaberne)
Selskabet er ALD.
De penge man 'lejer' til at betale for bilen har en pris, der bestemmes af de økonomiske markeder. Som regel ikke meget at handle om (vælg billigere bil!), men betingelserne og de ydelser bilen 'pakkes ind i' kan somme tider forhandles.
Forståeligt, at leasingselskaberne ikke kan have individuelle aftaler med alle.
Arval er nye på det danske marked - måske der kan opnås særlige fordele.
Dette indlæg blev 17-02-2012 07:16 redigeret af dets forfatter.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
19-02-2012 kl. 14:01
Forskellen går nok mere på, om det er leasingselskabet, du handler direkte med, eller om det er hos en forhandler, som med et leasingselskab i ryggen tilbyder leasing på nogle standardvilkår. Så har han ikke mange muligheder for at "handle" med dig.
Når S. Larsen nævner ALD, er der nok tale om firmaleasing (eller i det indste privatleasing til folk ansatte hos firmaleasing-kunder), og så er der naturligvis flere parametre at forhandle på. Resultatet kan bl.a. afhænge af "indkøbskraften" (= hvor mange biler kunden leaser).
Når S. Larsen nævner ALD, er der nok tale om firmaleasing (eller i det indste privatleasing til folk ansatte hos firmaleasing-kunder), og så er der naturligvis flere parametre at forhandle på. Resultatet kan bl.a. afhænge af "indkøbskraften" (= hvor mange biler kunden leaser).