Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Igangværende BMW-kampagne - Ingen vinterhjul

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

14-08-2019 kl. 10:50

I muligvis bemærket, at BMW er ude med en kampagne for at kunne lease den spritnye BMW 3-serie på 12-måneders aftale uden førstegangsbetaling. Det lyder jo spændende og nyt, og prisen synes sådan set ok, da den med en traditionel 24-månedersaftale med førstegangsbetaling opstillet ved siden af, giver det samme om måneden, når det hele er taget med og spredt ud. I den 12-måneders er forsikring og service inkluderet. I den traditionelle skal du selv finde ud af forsikringen.

Det lyder alt sammen meget godt, lige indtil du spørger til, om vinterhjul kan komme med. Det er et helt normalt tilvalg alle andre steder til 350-400 kroner om måneden. Men det kan du ikke, skriver BMW til mig. Man skal købe vinterhjul ved siden af aftalen for 15.000 kroner.

Det giver for mig nul mening at lægge ud med en 12-måneders uden udbetaling for sekundtet efter sige, at man skal betale 15.000 for noget andet. - Altså med mindre man vil lade bilen stå i garangen fra december til marts.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-08-2019 kl. 11:25

Lyder tosset.

Men du kunne jo nøjes med at købe et sæt vinterdæk og få dem monteret på sommer fælgene. og så bytte tilbage til foråret.

Det bør ikke koste mere end 1/3 af de 15k. Og så kan du fyre de brugte vinterdæk af efterfølgende. Men vær opmærksom på brugte vinterdæk ikke har den store værdi. Men måske du kan reducere den samlede pris på et sæt vinterdæk til 2500 når de er solgt igen.

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

14-08-2019 kl. 11:35

Henrik Berg Andersen

bruger siden
28-07-2007

skrev:
I muligvis bemærket, at BMW er ude med en kampagne for at kunne lease den spritnye BMW 3-serie på 12-måneders aftale uden førstegangsbetaling. Det lyder jo spændende og nyt, og prisen synes sådan set ok, da den med en traditionel 24-månedersaftale med førstegangsbetaling opstillet ved siden af, giver det samme om måneden, når det hele er taget med og spredt ud. I den 12-måneders er forsikring og service inkluderet. I den traditionelle skal du selv finde ud af forsikringen.

Det lyder alt sammen meget godt, lige indtil du spørger til, om vinterhjul kan komme med. Det er et helt normalt tilvalg alle andre steder til 350-400 kroner om måneden. Men det kan du ikke, skriver BMW til mig. Man skal købe vinterhjul ved siden af aftalen for 15.000 kroner.

Det giver for mig nul mening at lægge ud med en 12-måneders uden udbetaling for sekundtet efter sige, at man skal betale 15.000 for noget andet. - Altså med mindre man vil lade bilen stå i garangen fra december til marts.

Du kan måske høre om hvad merprisen er hvis bilen skal leveres på helårsdæk? Så du betaler dækkene og forhandleren køber de nye sommerdæk retur. Vær dog opmærksom på at du i vinterhalvåret ikke må køre i Sverige med helårsdæk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-08-2019 kl. 11:48

Helt generelt, så stiger deres risiko jo når du tilvælger ekstraudstyr uden at lægge nogen førstegangsydelse.

Du kan jo også selv købe nogle vinterhjul (evt. brugte) som du bruger om vinteren, der er så din ejendom, som du kan sælge efter endt brug.

Endelig, så ER det altså muligt at køre på sommerdæk hele året, sidste år var der vel en 2-3 dage hvor der var sne på vejene, det KAn lade sig gøre hvis man tilpasser farten efter forholdene.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

14-08-2019 kl. 16:10

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Helt generelt, så stiger deres risiko jo når du tilvælger ekstraudstyr uden at lægge nogen førstegangsydelse.

Du kan jo også selv købe nogle vinterhjul (evt. brugte) som du bruger om vinteren, der er så din ejendom, som du kan sælge efter endt brug.

Endelig, så ER det altså muligt at køre på sommerdæk hele året, sidste år var der vel en 2-3 dage hvor der var sne på vejene, det KAn lade sig gøre hvis man tilpasser farten efter forholdene.

Mja ok. Det kan jeg godt se argumentet i, men jeg kan ikke bare lade være at tage på arbejde, når det er glat i en uge. Og endelig, så er man helt sikker på at blive det udskældte eksempel, der rulles øjne ad, hvis man kører på sommerdæk midt i januar.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

14-08-2019 kl. 16:11

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Du kan måske høre om hvad merprisen er hvis bilen skal leveres på helårsdæk? Så du betaler dækkene og forhandleren køber de nye sommerdæk retur. Vær dog opmærksom på at du i vinterhalvåret ikke må køre i Sverige med helårsdæk

Hej Klaus.

Der tænker vi ens, idet jeg spurgte dem om netop det. De har ikke svaret på det.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

14-08-2019 kl. 16:15

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Lyder tosset.

Men du kunne jo nøjes med at købe et sæt vinterdæk og få dem monteret på sommer fælgene. og så bytte tilbage til foråret.

Det bør ikke koste mere end 1/3 af de 15k. Og så kan du fyre de brugte vinterdæk af efterfølgende. Men vær opmærksom på brugte vinterdæk ikke har den store værdi. Men måske du kan reducere den samlede pris på et sæt vinterdæk til 2500 når de er solgt igen.

Hej J R.

Kan jeg regne med, at en en normal standard-størrelse kan monteres på en BMW-fælg? Eller den anden vej rundt, at der kan monteres almindeligt forekommende standard-fælge med standard-størrelse dæk på en BMW?

I så fald ja, så kan et sæt med 4 dæk nok anskaffes for under halvdelen af de 15 k. Og må jeg antage, at aftalen tillader ikke-BMW-udstyr?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-08-2019 kl. 17:52

Nu skal du lige kredit godkendes først. Dernæst køber man vinterhjul, på eks DBA. De kan fås til ca 5000,- . Erfaringer fra tidligere Bmw leasinger, fortæller at der er masser af fine hjulsæt i omløb. Det er den billigste og sikkereste måde.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

14-08-2019 kl. 18:08

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Hvor mange km er incl. i de 12 md?
For service eller værkstedsbesøg kommer der da formentlig ikke!
Hvad er prisen pr. Md?
Hej Palle.

Som det ofte er kendetegnet ved netop 12-måneders / minilease / 2 x 6 måneders (kært barn mange navne), så er alt inkluderet. Næsten. Der er lidt forskel fra udbyder til udbyder om ejerafgiften er med eller ej.

Leaser du fra FDM, som samarbejder med LeasePlan, så lyder det således: "Alle priser hos FDM privatleasing er inkl. service, vedligeholdelse, ansvars-, kasko- og tilbageleveringsforsikring". Tager du et kik på SimplyGo.dk så er det hele inkluderet. I begge tilfælde taler jeg nul kroner i førstegagnsbetaling.

Således er 12-måneders tilbuddet fra BMW også "mit alles" ... undtagen ejerafgiften hvert halve år. https://finans-bmw.dk/12-maaneders-leasing. Her kan du se, at det inkluderer 20.000 km. Men du kan ikke vælge udstyr til som f.eks. vinterdæk. Det kan du på en almindelig 24-måneders med førstegangsbetaling. Det kan du ikke se på deres hjemmeside nogen steder, så det skal man skrive ind og spørge om, og svarene tilbage, hvis det ikke lige kan lade sig gøre, er både "smarte" og "kreative".

For FDM og SimplyGo er det ret specielt med kilometerne. Det koster 85 øre per overkørt kilometer. Det betyder, at man være helt ligeglad med, om kilometerne passer i aftalen, for man bliver ikke flået, som man ellers bliver. Det koster f.eks. 2 kroner per kilometer over, hvis det er BMW leasingaftale.

Som ALT ved leasing, så er det en tilpasset fortælling i ALLE opstillinger. Du får kun 80% af sandheden at vide, så du skal se efter, hvad der mangler "på forsiden" og så netop grave efter det manglende i teksten med de små bogstaver. Gerne f.eks. nederst på siden i ubemærket lysegrå tekst.

Du vil finde ud af, at det per år er ligemeget, om du hopper på 12-måneders tilbuddet fra BMW eller tager en 24-måneders. Selvom ikke-kampagne 24-måneders lease er med førstegangs udbetaling, og du selv skal betale forsikringen, så er forskellen per måned mindre end 20 kroner i sidste endne (Excel er en fantastisk ting). Så hvor er tilbudet i den kampagne? Den ligger alene i, at du kan nøjes med at binde dig i 12 måneder.

Som privat kan du opsige en hvilken som helst leasing-aftale i den 11. måned i forløbet og komme ud efter 12 måneder. Derfor er så godt som alle leasingaftaler på mere end 12 måneder med førstegangsbetaling, så de er sikker på, at det bliver mægtigt dyrt for dig at gå ud. De kræver ikke flere penge af dig ved aflevering, men hvis du har lagt 30.000 kroner i første måned, så skal du igennem de 24 måneder, før omkostningen er spredt ud. Når jeg siger, at der ikke er forskel per måned i de 2 eksempler med BMW-aftaler, så gælder det kun, hvis du løber linen helt ud på de 24 måneder. Skærer du blot en enkelt måned af til kun 23 måneder, så er det en dyrere aftale for dig, da kun 23 måneder bærer startomkostningerne.

Omvendt giver det en hvis frihed på forhånd at vide, at "de får dig til sidst". Du ved, at af 2 opstillinger, hvor noget lyder billegere end den anden, så er det kun fordi, der er et punkt, du endnu ikke har regnet på. Da jeg spurgte forhandleren, om de kunne gøre det til samme pris for en Mini Cooper Clubman, som SimplyGo kan, så fik jeg rask væk at vide, at de kunne gøre det billigere og viste stolt en 3-års-aftale frem, hvor månedsbetalingen var 1.000 kroner billigere og kikkede på mig, som var det en åbenbaring. Sandheden var selvfølgelig, at førstegangsbetalingen var 30.000 kroner, mens SimplyGo kører uden førstegangsbetaling. Jeg sagde tak for tilbuddet, men at jeg umiddelbart ledte efter noget med kortere binding. Det var der også svar på: Jeg kunne bare gå ud efter 12 måneder. Det er som om de alvorligt mener, at man er født i går eller også er de unge sælgere bare ikke klogere selv.

Dette indlæg blev 14-08-2019 18:12 redigeret af dets forfatter.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

14-08-2019 kl. 18:19

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Nu skal du lige kredit godkendes først. Dernæst køber man vinterhjul, på eks DBA. De kan fås til ca 5000,- . Erfaringer fra tidligere Bmw leasinger, fortæller at der er masser af fine hjulsæt i omløb. Det er den billigste og sikkereste måde.

Hej T Nielsen.

Det var en god ide. Tak.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-08-2019 kl. 10:09

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det er en stor misforståelse at tro, at vinterdæk kun er en fordel i sne. De er også bedst, når temperaturen kommer under 7 gr. - og ikke mindst, når der er pletvis isglat, hvilket der er mange dage i løbet af vinteren.

Dog har vejret de seneste vintre været så mildt, at jeg nu har forsøgt mig med Michelin CrossClimate helårsdæk (der også er godkendt som vinterdæk).

Enig i at vinterdæk er nummer 1.

Jeg bor og kører 99% i Storkøbenhavn, der kører saltvogne så snart temp. falder til 0 grader, jeg har ikke oplevet pletvis isglatte veje, de sidste mange år.

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

15-08-2019 kl. 20:44

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det er en stor misforståelse at tro, at vinterdæk kun er en fordel i sne. De er også bedst, når temperaturen kommer under 7 gr. - og ikke mindst, når der er pletvis isglat, hvilket der er mange dage i løbet af vinteren.

Dog har vejret de seneste vintre været så mildt, at jeg nu har forsøgt mig med Michelin CrossClimate helårsdæk (der også er godkendt som vinterdæk).

Nej Michelin CrossClimate er mig bekendt ikke godkendt som vinterdæk - og må derfor ikke benyttes i Sverige om vinteren. Her er et uddrag fra Politikken d. 22/9-2016:
Helårsdækket Michelin CrossClimate er lovligt som vinterdæk i Norge, Finland og Tyskland. Disse lande har særlige regler om brug af vinterdæk om vinteren. Det har Sverige også, men her er Michelin-dækket ikke et godkendt vinterdæk. Svenske myndigheder kræver nemlig, at dækket først og fremmest er fremstillet som vinterdæk, hvis det skal være lovligt, når der hersker vinterføre på vejene. Michelin bekræfter over for Politiken, at det forholder sig sådan.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

15-09-2019 kl. 20:33

Med hensyn til spørgsmål om at køre på helårsdæk eller sommerdæk om vinteren i DK, så er medierne allerede igang med at pege fingre af folk, der kører på sommerdæk om vinteren:
https://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/dintransport/art6988001/Over-en-kvart-million-biler-kan-k%C3%B8re-rundt-p%C3%A5-sommerd%C3%A6k-i-vinterf%C3%B8ret

Andy Fibe

Andy Fibe
bruger siden
18-10-2022

01-11-2022 kl. 09:46

Henrik Berg Andersen

bruger siden
28-07-2007

skrev:
Med hensyn til spørgsmål om at køre på helårsdæk eller sommerdæk om vinteren i DK, så er medierne allerede igang med at pege fingre af folk, der kører på sommerdæk om vinteren:
https://gaming.dk/articles/5086-find-de-bedste-og-billigste-lan-og-bettingsider-pa-nettet

Apropos kreditnyheder. Flere og flere optager lån. Du kan læse mere om, hvad der har ændret sig på kreditmarkedet i denne artikel.

K S

K S
bruger siden
03-07-2022

01-11-2022 kl. 11:42

Det bliver sjældent vinter i Danmark. Planlægger du vinterferie til Norge eller Østrig er det en nødvendighed men ellers ikke.