Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Hvad sker der efter 12 mdr.?
Profil slettet
12-01-2017 kl. 21:20
Hej.
Overvejer måske flexleasing (privat). Men jeg synes at stort set alle kun tilbyder 12 mdr. Jeg vil gerne have bilen i lidt længere end dét, specielt hvis jeg selv skal indestå for restværdi, synes jeg at det giver mere ro på at lease f.eks. 24 mdr.
Har forsøgt at ringe til et par autoforhandlere og bede dem lave et tilbud på en bil, men på 24 mdr. i stedet for det 12 mdrs' eksempel de har i annoncen, og det ser ud til at blive dyrere i leasingydelse hvis man ønsker 24 frem for 12 mdr.? Kan det passe?
Men hvad sker der egentlig efter de 12 mdr.? Jeg har aldrig leaset bil før. Fortsætter kontrakten bare (md-for-md), eller skal man stå klar med køber på 365 dagen?? Hvordan fungerer det?
Mvh Flemming
Overvejer måske flexleasing (privat). Men jeg synes at stort set alle kun tilbyder 12 mdr. Jeg vil gerne have bilen i lidt længere end dét, specielt hvis jeg selv skal indestå for restværdi, synes jeg at det giver mere ro på at lease f.eks. 24 mdr.
Har forsøgt at ringe til et par autoforhandlere og bede dem lave et tilbud på en bil, men på 24 mdr. i stedet for det 12 mdrs' eksempel de har i annoncen, og det ser ud til at blive dyrere i leasingydelse hvis man ønsker 24 frem for 12 mdr.? Kan det passe?
Men hvad sker der egentlig efter de 12 mdr.? Jeg har aldrig leaset bil før. Fortsætter kontrakten bare (md-for-md), eller skal man stå klar med køber på 365 dagen?? Hvordan fungerer det?
Mvh Flemming
Dette indlæg blev 12-01-2017 21:22 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
24-05-2017 kl. 06:53
Morten Grønhøj
bruger siden
30-11-2011
skrev:
Hej Flemming
Jeg kan se der er nogle ting du er uforstående med i forhold til en leasingaftale.
og vil meget herne hjælpe dig med dine spørgsmål, jeg tager den lige lidtfra bunden af, da der er flere parametre der spiller ind.
Som regel kan det bedst svare sig for dig at lave en 12 mdr. leasingaftale. Problemet er at når en leasingforhandler henter pladerne til bilen der er bestilt, skal han betale for 24 mdr. afgift upfront. og derfor vil dine ydelser måske blive højere.
Om dine ydelser bliver højere på en 24. mdr kontrakt kontra en 12 mdr. kontrakt, afhænger meget af hvor realistisk forhandleren er i sin afskrivning på restværdien, og om hvordan din aftale er strukket sammen. i forhold til udbetaling og månedlige ydelser for at få betalt af på restværdien så du ikke står med en alt for høj restværdi efter endt leasingaftale.
Her er lige et eksempel.
Lad os sige at forhandleren laver et 36 mdr tilbud til dig, hvor han har sat restværdien til et xxxx beløb. For det første, kan en forhandler ikke vide hvad bilen er værdi er efter 36 mdr. ud over at han som minimum afskrive bilen med 12,5 % om året af lovmæssige årssager. Men derfor kan bilen sagtens have et større værditab.
Derfor anbefaler jeg at man leder indtil man har fundet den gode forhandler, og derefter tager 12 mdr. af gangen. - Efter de 365 dage kan kan man evt. starte forfra, og ligge en ny udbetaling på bilen, hvor man sammetidig sørger for at holde forhandleren op på, at noget af udbetalingen skal gå til at afskrive restværdien, altså så man får betalt af på restværdien. Oveni sikrer man sig selvfølgelig også at bilen som sagt bliver afskrevet korrekt.
Hos nogle forhandlere er så gode til at afskrive, at man efter en leasing aftale forlænger kontrakten uden nogen udbetaling.
Der er utrolig mange penge at spare i flexleasing, hvis man kender de forskellige parametre man skal holde forhandleren op på.
Håber du kunne bruge min hjælp, og at det ikke var alt for indviklet.
Jeg beskæftige rmig dagligt med en "portal for leasing biler og forhandlere"
Fortsat god aften :)
Skal forhandler betale for 24 mdr. Up front ?
jeg mente da at man afregner månedsvist