Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Flex leasing

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

23-06-2018 kl. 14:53

Overvejer at købe mig en halvdyr sportsvogn. En bil op til 3/4 mio kroner fra før 2013. Regner febrilsk på hvordan jeg får fat i sådan en billigst og er kommet frem til at man nok skal til tyskland. Men så kommer næste spørgsmål. Købe selv eller flex lease og så købe ud bagefter.

Tanken er at betale forholdsmæssig registreringsafgift et til tre år, bede om vurdering af registreringsafgift ved udløb af hver aftale og så "slå til" når den rigtige vurdering dukker op.

Har spurgt et par leasingselskaber på nogle biler som jeg selv har fundet frem, men deres priser er ganske enkelt absurde. Når jeg selv regner rente af bilens tyske salgspris + den forholdsmæssige betaling til skat og f.eks. 20K for at hente bilen så taler vi minimum 50.000 kroner i ekstra avance og som regel mere. Og så ryger fidusen, selv når man indregner den fordel der kan være ved billigere forsikring.

Er der noget jeg overser, er der nogen som kender leasing selskaber som ikke har den absurde profit og hvad i alverden får folk til at hoppe på de aftaler?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-06-2018 kl. 15:38

Bare en sportsvogn eller noget nyt der køre røven af andre ??

Jeg går ikke ud fra at du som hovedregel har forstand på sportsvogne eller udgifter hertil.....

Skal du lease noget vil jeg anbefale en Porsche Cayman....alternativt købe en Mercedes a45 amg på gule plader til ca 470.000

Dette indlæg blev 23-06-2018 15:41 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-06-2018 kl. 13:49

Altså, du vil købe en bil til 750.000,-
Du syntes at det er "absurd" at leasingselskabet skal tjene penge ?

Hvor i Jylland kommer du fra ?

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

29-06-2018 kl. 13:12

N B

bruger siden
20-06-2018

skrev:
Så det du faktisk spørger om er hvorfor firmaer gerne vil tjene penge.
Er du lige hoppet af flyveren fra Nord Korea?

Jeg går ud fra at du lever fint af dine quicklån. Hvis du skynder dig lidt, så tror jeg der er ledige pladser til næste sæson af luksusfælden.

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

29-06-2018 kl. 13:18

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Bare en sportsvogn eller noget nyt der køre røven af andre ??

Jeg går ikke ud fra at du som hovedregel har forstand på sportsvogne eller udgifter hertil.....

Skal du lease noget vil jeg anbefale en Porsche Cayman....alternativt købe en Mercedes a45 amg på gule plader til ca 470.000

Læser du overhovedet de indlæg du svarer på? indlægget handler ikke om bilen men om køb og finansiering. Hvis jeg ville have råd om biler så er jeg ret sikker på at du står sidst i køen af personer som jeg ville søge råd hos. En firecyllindret tvangsfodret firehjulstrukken bil??? hvis jeg ville have en Toyota Landcruiser så havde jeg ikke skrevet sportsvogn.

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

29-06-2018 kl. 13:23

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Altså, du vil købe en bil til 750.000,-
Du syntes at det er "absurd" at leasingselskabet skal tjene penge ?

Hvor i Jylland kommer du fra ?

Ja og du kommer nok fra Hellerup og lever af arven fra din far og mor? Jeg forstår lige pludselig hvordan alle de vanvittige "tilbud" oversvømmer bilbasen. Man skulle tro jeg var kommet til et forum for tidligere deltagere i luksusfælden. Hvorfor i alverden skulle jeg acceptere at formidleren (det er jo ikke engang fincieringsselskabet man handler med) tjener 100.000 kroner på at få en bil kørt på autotransporter til Danmark. De yder jo ikke engang garanti på bilen så det er stort set nul risiko. Og ja, jeg kan godt regne, de 100.000 er eksklusive den forholdsmæssige registreringsafgift afregnet til skat, en pæn rente til banken plus moms.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-06-2018 kl. 14:37

_ Abildgaard

bruger siden
09-02-2017

skrev:
Ja og du kommer nok fra Hellerup og lever af arven fra din far og mor? Jeg forstår lige pludselig hvordan alle de vanvittige "tilbud" oversvømmer bilbasen. Man skulle tro jeg var kommet til et forum for tidligere deltagere i luksusfælden. Hvorfor i alverden skulle jeg acceptere at formidleren (det er jo ikke engang fincieringsselskabet man handler med) tjener 100.000 kroner på at få en bil kørt på autotransporter til Danmark. De yder jo ikke engang garanti på bilen så det er stort set nul risiko. Og ja, jeg kan godt regne, de 100.000 er eksklusive den forholdsmæssige registreringsafgift afregnet til skat, en pæn rente til banken plus moms.

De HAR faktisk en risiko, husk på at de hænger på bilen hvis du ikke betaler ydelsen...

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

14-10-2018 kl. 11:26

En lidt sjov tråd.

En trol stiller et tåbeligt spørgsmål, hvorefter han tilsviner atte, der svarer på det.

Lesing af dyre biler er for rige mennesker der gerne betaler overpris til et finansieringsselskab for at snyde statskassen for afgift.

Leasing af billige biler er for folk der er usikre på økonomien. og derfor hellere vil betale en mindre merydelse hver månede, end at løbe ricikoen, hvis der skulle komme en reperation.

Det billigste i sidste ende har altid været at købe den bil man reelt har råd til. Køre i den og betale de udgifter der følger med. Og så sælge den når man ikke vil have den mere.

Længere er den ikke
Hilsen Lars.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-10-2018 kl. 11:52

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
En lidt sjov tråd.

En trol stiller et tåbeligt spørgsmål, hvorefter han tilsviner atte, der svarer på det.

Lesing af dyre biler er for rige mennesker der gerne betaler overpris til et finansieringsselskab for at snyde statskassen for afgift.

Leasing af billige biler er for folk der er usikre på økonomien. og derfor hellere vil betale en mindre merydelse hver månede, end at løbe ricikoen, hvis der skulle komme en reperation.

Det billigste i sidste ende har altid været at købe den bil man reelt har råd til. Køre i den og betale de udgifter der følger med. Og så sælge den når man ikke vil have den mere.

Længere er den ikke
Hilsen Lars.

Det er ikke helt rigtigt Lars.

At have en dyr bil er, og har altid været, for rige mennesker uanset om den bliver købt eller leaset, så koster det at fyre med maghoni.
Trådstarter bliver drillet fordi han vil have en fed bil, men ikke vil betale :-)

At et leasingselskab skulle tage overpris er det rene vås, der er altså fri konkorrence på området, alle skal betale samme afgift til staten på måndsbasis, hvis trådstarter er for nærig til det, så kan han flytte til et land med lavere registeringsafgift.

Du "snyder" ikke ved at lease bilen, heller ikke selvom det er en dyr bil, du betaler blot afgiften pr. måned i stedet for på een gang, det er en fordel når bilen skal sælges, da den kan sælges i hele europa, i stedet for, som før i tiden, at når alle firmabilerne skulle udskiftes kom der 1000vis af Passat, Mondeo mm. til salg samtidtig.
Stort set samtilge firmabiler er idag leaset.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

15-10-2018 kl. 17:00

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Det er ikke helt rigtigt Lars.

At have en dyr bil er, og har altid været, for rige mennesker uanset om den bliver købt eller leaset, så koster det at fyre med maghoni.
Trådstarter bliver drillet fordi han vil have en fed bil, men ikke vil betale :-)

At et leasingselskab skulle tage overpris er det rene vås, der er altså fri konkorrence på området, alle skal betale samme afgift til staten på måndsbasis, hvis trådstarter er for nærig til det, så kan han flytte til et land med lavere registeringsafgift.

Du "snyder" ikke ved at lease bilen, heller ikke selvom det er en dyr bil, du betaler blot afgiften pr. måned i stedet for på een gang, det er en fordel når bilen skal sælges, da den kan sælges i hele europa, i stedet for, som før i tiden, at når alle firmabilerne skulle udskiftes kom der 1000vis af Passat, Mondeo mm. til salg samtidtig.
Stort set samtilge firmabiler er idag leaset.

Vi er ikke uenige om at dyre biler er for rige mennesker.
Vi er heller ikke uenige om at afgiften til staten er den samme, såfremt bilen bliver i DK.

Min påstand er blot, at nogle tænker mere på at spare afgiften her og nu, fremfor at se på totalprisen over en årerække.

At flådebiler bliver leaset har også noget med en anden beskatning at gøre.
Eks. er beskatningsverdien af en Audi A6 omkring 470.000kr men bilen koste næsten 600.000.

Fordelen ved leasing er, at du kender dit budget.
Ulempen er, at det meget sjældent er billigere.

Hilsen Lars

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

12-11-2018 kl. 16:11

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
En lidt sjov tråd.

Længere er den ikke
Hilsen Lars.

Utroligt. Hvorfor er jeg en troll, når jeg stiller spørgsmål til hvorfor "leasing sælgerne" skal tjene op mod 100.000 kroner + en pæn forrentning af bilens pris før afgift for at levere en bil hvor de stort set ingen risiko har. Det var måske mere nærliggende at folk der besvarer indlæg herinde hverken kan regne eller har forstand på basale kommercielle koncepter. Men det er tydeligvis den slags uvidenhed leasingudbyderne lever af.

Konceptet med pro-rata betaling af registreringsafgift og en hel eller delvis finansiering af købesummen før afgift kunne give mening og være adgang til en dyr bil - billigt (eller i hvert fald relativt) - hvis bare sælgerne ikke var så grådige.

Jeg hører gerne fra nogen der kender et leasingselskab som har en trasparent prismodel. Jeg kan selv finde prisen på en bil i tyskland og kan selv regne finanseringsomkostninger, og skat har selv lagt et regneark op så man kan se hvad hvor meget der skal afregnes pro rata i registreringsafgift - og så kan selskabet fortælle mig hvad de skal have for at hente bilen, formidle lånet og håndtere papirarbejdet med skat.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

19-11-2018 kl. 21:05

Selvfølgelig skal banker og leasingselskaber tjene på at kunder ønsker at køre en bil deres økonomi ikke kan bære.
Det billigste er at købe kontant med likvide midler. Det kan du ikke, så må du finde næstbilligste måde.

Hvis du virkelig vil dette, så er det billigste nok at tage lån i fast ejendom og bruge de frie midler til kontant betaling af bilen.

Ellers er leasing nok næste bud.
Men det er dyrt at købe ting man ikke har råd til. Verden er hård.

Peter Holst

Peter Holst
bruger siden
15-04-2017

24-01-2019 kl. 13:31

Hej Erik.

Jeg vil råde dig til, at spare op til du har udbetalingen.

Det er ikke farligt at låne online, det er farligt at låne penge til høje ÅOP'er, som man ikke er sikker på at kunne betale tilbage.

Hvis du ikke har råd til udbetalingen, har du nok heller ikke råd til at holde bilen kørende (forsikring, benzin, værksted, månedlige betaling).

Held og lykke :)