Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW Polo årgang 2008 eller en helt ny VW Up! ????

Haris Basic

Haris Basic
bruger siden
10-09-2012

12-09-2012 kl. 00:05

Hej folkens, jeg er meget i tvivl hvad det bedste køb vil være en VW Polo 1,4 TDi årgang 2008 der har kørt ca. 60.000 eller en helt ny VW Up! ??? Hvad ville spare sig rent økonomisk? Håber I sidder inde med nogle gode svar. Bilernes pris er næsten den samme. På forhånd tak. Med venlig hilsen Haris

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-09-2012 kl. 08:21

Hej Haris.
Allerførst, så tror jeg at der i dette tilfælde er forskel på det bedste køb, og så det der bedste køb, rent økonomisk.
Uden at kende dit kørselsbehov, så vil UP være det billigste, med mindre du skal køre sindssygt langt. Du får en ny bil, hvor reperationer, alt andet lige, er længere væk, UP er også billigere at holde kørende og der er ikke mere afskrivning på den, snære tværtigmod.
Det bedste køb ? Personligt, så ville jeg langt hellere køre i en Polo frem for en UP, især hvis du skal køre lange stræk på motorvej feks.
Uanset hvad du vælger, så er det begge økonomiske biler, som vil være billige at eje.

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2012 kl. 10:54

Hvad med at kigge efter noget andet end en Polo? I den klasse er der tonsvis at vælge imellem, og ofte kan du få en billigere og nyere bil, blot fordi der ikke står VW på fronten.

Og dit kørselsmønster skal der også ses på - kører du kun småture = benzin, mens pendler du langt hver dag (30 km+), så vil en diesel kunne svare sig økonomisk.

Du kan kigge efter noget Corsa, Fiesta, Swift, i20 m/m. Biler der i mine øjne ser noget mere spændende ud end den gamle Polo.

Mvh C S
www.e-bil.dk