Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW Passat 1,4 TSi årgang 2012

J L

J L
bruger siden
20-02-2009

09-10-2022 kl. 21:53

Jeg er på udkig efter en stationcar og har omkring 100.000 at lege med.

Jeg har set mig lidt varm på VW Passat 1,4 TSi årgang 2012 med og uden DSG automatgear.

Jeg mindes dog at VW havde problemer med DSG gearkasse inden 2014.

Er der nogen med teknisk viden/erfaring som kender til mulige fejl/opmærksomhedspunkter på en VW Passat 1,4 TSi årgang 2012?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

10-10-2022 kl. 12:27

DSG og kæde problemer var vist en af de årgange.

Er det en DSG7 så tænker jeg nej tak.
Er kæden skiftet, så måske. Er den ikke, så nej tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J L

J L
bruger siden
20-02-2009

26-10-2022 kl. 00:52

Hej KS
Hvilken størrelsesorden taler vi når du siger økonomiske øretæver og har du kendskab til nogle mere konkrete eksempler på at VW ikke er kvalitet?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J L

J L
bruger siden
20-02-2009

26-10-2022 kl. 00:53

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
DSG og kæde problemer var vist en af de årgange.

Er det en DSG7 så tænker jeg nej tak.
Er kæden skiftet, så måske. Er den ikke, så nej tak.

Hej JR

Kan du blive mere konkret på problemerne med dsg7? Taler vi en reperation på 5,10 eller 50.000 kroner?
Hvilken kæde refererer du til?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

26-10-2022 kl. 08:52

Tænker ikke VW annerkender en kulance rep på en 10 år gammel taktkæde. Selvom det var just den 1,4 TSI hvor kæden hoppede for et godt ord og efter FDM (og andre lands ligeså) var inde over, at VW acdepterede at betale.

https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/teknik/oversigt-over-bilmodeller-med-taktkaedeproblemer

Vi havde en 1,8 TSI, som Skoda påstod ikke havde de problemer, men alligevel hoppede kæden af og kostede enten en sprit ny motor til 75000 plus isætning eller en hugger motor til 45000 isat, hvor vi skiftede kæden.
Skoda/VAG kendte ikke til 1,8 TSI med problemer!
https://jyllands-posten.dk/biler/article6601800.ece

Den gule lampe omtalt i linket overfor, fik vi aldrig. Vi fik kun klapren, og Skoda nægtede at kunne høre det og i ihvert fald ikke over 5 sekunder!

DSG7 i de årgange er en tørkobling. Den slides. Ifølge flere taxa vognmænd jeg har snakket med så holder en DSG7 med tørkobling ca 120.000 km og koster vel 40.000 at skifte.
Nyere, måske efter 2015-2017 skulle holde bedre. Er ikke sikker på årgangene.
Ifølge samme vognmænd, holder en DSG6, som er en vådkobling(smurt), mindst en taxa's liv altså 250.000 km. Jeg ved mindst en tidligere taxa med DSG6 der har gået langet over 400.000 på samme DSG6 gearkasse.

Dette indlæg blev 26-10-2022 09:49 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg