Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
vw 1,2tdi 3 cyl kan den anbefales
Profil slettet
19-03-2012 kl. 19:42
hej
hvad syntes du om din vw polo 3 cyl 1,2 tdi 75hk.
opfylder den det du forventer af sådan en motor er den for svag eller for tørstig
Profil slettet
19-03-2012 kl. 20:53
Da konen skulle have ny pendlerbil stod valget mellem 1,2 eller 1,6. Valget faldt på 1,6, da den simpelthen er meget mere komfortabel end 1,2'ern, der rumler, skramler og hvis man følger gearskifteindikatoren, sejtrækker den som bare fanden. Hun kører i snit mellem 27-28 på literen ved 160 km landevej og motorvej hver dag. Det ville være ca det samme i 1,2'ern, da den skal presses lidt mere for at følge med.
Thomas L
bruger siden
14-03-2011
19-03-2012 kl. 23:03
Jeg har kørt en del i en Polo 1,2 tdi med 3 cylindre.
Personligt synes jeg det var en fantastisk bil. Den var kun til lån, så jeg ved ikke hvor langt den gik på literen eller hvordan reperationsomkostningerne var, men jeg er en fan! Har stadig et ok moment på trods af de tre litre.
Det skal siges at jeg også har kørt ca. samme årgang Polo med benzin-motor som også gik godt, så min oplevelse kan være forbedret af selve bilens indtryk.
Håber det giver mening,
Vh Thomas
Personligt synes jeg det var en fantastisk bil. Den var kun til lån, så jeg ved ikke hvor langt den gik på literen eller hvordan reperationsomkostningerne var, men jeg er en fan! Har stadig et ok moment på trods af de tre litre.
Det skal siges at jeg også har kørt ca. samme årgang Polo med benzin-motor som også gik godt, så min oplevelse kan være forbedret af selve bilens indtryk.
Håber det giver mening,
Vh Thomas