Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vindstøj Insignia (og +/- ved den og 508 sw)

S Rasmussen

S Rasmussen
bruger siden
18-06-2007

17-06-2012 kl. 15:56

Mit valg af ny bil er indsnævret til: Peugeot 508 SW Active (163 HK Diesel) Opel Insignia Sports Tourer Cosmo (160 HK Diesel) Var nok ved at nå frem til, at det lidt mindre bagagerum og den noget "sløjere" motor i Insignia'en blev opvejet af kvalitetesniveauet i kabinen, hvor jeg mener Insignia'en er langt foran Peugeoten. Men - på en prøvetur i dag synes jeg, at der var meget vindstøj i Insignia'en ved motorvejshastighed (120-140 km/t). Det virkede som om det var koncentreret omkring siderne af bilen - hvor det blev oplevet fra både førerplads og af bagsædepassageren. Evt. genereret af sidespejlene? Er det noget I har oplevet? Er Insignia'en støjende generelt - specielt på motorvej (hvor jeg kører mest)? Sælgeren synes ikke det var noget han havde bemærket, men det skal han jo sige. Andre minusser ved de to biler jeg skal være opmærksom på modtages også meget erne.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2012 kl. 17:17

Insignia er kendt for dårligt monterede dørlister der larmer, og så er den kendt for bremseskiver der skal skiftes tit, da de bliver skæve.

Kvaliteten i de to biler er ens, dog kan plastikkens hårdhed/blødhed give fornemmelse af bedre kvalitet. Dog ville jeg nok vælge 508, da det er den nyeste og mest velkørende

Mvh
C S
Www.e-bil.dk

S Rasmussen

S Rasmussen
bruger siden
18-06-2007

18-06-2012 kl. 14:17

Tak for svar CS

Har prøvet en anden Insignia siden - og den havde samme problem. Men mekanikeren her snakkede faktisk om dørlister der kunne justeres.

Har du/andre nogen anelse om, hvorvidt det er rimeligt simpelt? - og noget der ikke skal justeres igen og igen. Magter ikke rigtig en "værksteds-bil".

Tror grunden til jeg foretrækker Insignia'en ellers er for at prøve noget nyt - kører Peugeot 407 nu. Desuden kan det som nævnt blive den godt udstyrede Cosmo-udgave på mit budget (leasing) hvor jeg i Peugeot'en må nøjes med Active.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 17:45

A Rasmussen skrev:
Tak for svar CS

Har prøvet en anden Insignia siden - og den havde samme problem. Men mekanikeren her snakkede faktisk om dørlister der kunne justeres.

Har du/andre nogen anelse om, hvorvidt det er rimeligt simpelt? - og noget der ikke skal justeres igen og igen. Magter ikke rigtig en "værksteds-bil".

Tror grunden til jeg foretrækker Insignia'en ellers er for at prøve noget nyt - kører Peugeot 407 nu. Desuden kan det som nævnt blive den godt udstyrede Cosmo-udgave på mit budget (leasing) hvor jeg i Peugeot'en må nøjes med Active.

Det er en forholdsvis simpel manøvre at justere, og en sjusket fejl fra fabrikkens side. Der kører utroligt mange Insigna'er rundt og larmer unødvendigt, og det tager ikke mere end en times tid for værkstedet at fikse.

Cosmo'en er utroligt veludstyret, men det er den bil du befinder dig bedst i du skal vælge, og ikke på baggrund af udstyret. Lån begge biler til en lang prøvetur på både by, landevej og motorvej, og så får du et meget klarere billede af hvilken bil du befinder dig bedst i på en længere tur.

Mvh C S
www.e-bil.dk