Bilbasen Forum
Vi venter os hvilke biler er store nok til familie forøgelsen?
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
14-06-2012 kl. 19:09
Profil slettet
14-06-2012 kl. 19:32
Det er det ikke i en MVP, der er massere af plads.
I kan have en benzin, i køre ikke nok til en Diesel.
Jeg ville tage en bil der har kørt under 100.000 km gerne 80-90.000 km da de fleste biler skal have lavet stort service der og bilen er ca. 4-5 år på det tidspunkt.
Hvis du er heldig at finde en bil som passer til jer og den har fået lavet stort service + tandrems skift, så har du sparet over 10.000 kr alene på den konto.
Jeg ville kigge nærmere på en renault Scenic ( 5 sæder ) eller den større Grand Scenic som har 7 sæder.
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
Profil slettet
14-06-2012 kl. 20:00
Men en Skoda Octavia II kan varmt anbefales. Den har et kæmpe bagagerum både som hatchback og St. car. Og så ser den heller ikke helt værst ud. Den bygger på Golf V, dog sparer du at betale for VW-mærket. Så du vil altså kunne finde en forholdsvis ny bil til små penge.
Gå efter en benziner - en diesel vil aldrig kunne svare sig til så få km, og den vil hurtigt sode til og koste dyrt.
Ellers vil en Ceed også være et godt bud, disse er dog kendt for at ruste lidt. Og gå efter et eksemplar der stadig er dækket af garantien. Der er vidst en del der skal følges for at de 7 år gælder, så sørg for at få tjekket det grundigt.
Ellers vil en Opel Vectra være et godt bud - den er bund solid, og er ikke kendt for nogle skavanker.
Der er ingen tommelfingerregel omkring slid - bare sørg for at bilen har fået skiftet de væsentlige sliddele.
Mvh C S
www.e-bil.dk
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 10:28
christian schrøder skrev:
til jeres forbrug vil jeg sige en skoda fabia combi , den er super drift sikker og opfylder jeres plads behov til fulde . du skal jo huske at det ikke kun er barnevognen der skal med men også en masse "følge"ting :-)
et eks er denne , den er ingen raket , men det eftersøger du jo heller ikke .
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/12-12v-ambiente-combi/1227661
Hej Christian tak for svar :)
jeg har kigget en del på skoda fabia st men synes den føles meget skrabet indvendigt, men klart en bil der passer til mine penge kreterier ellers :).
Profil slettet
15-06-2012 kl. 11:47
Nu skriver du, Tommy, ikke hvilken bil i har, men der findes barnevogne på markedet, som næsten skal smutte ind i bagagerummet på selv de mindste biler.
Så har i en bil som er i godt tilfredse med, hvorfor så sætte om? Der er rigtig god økonomi i at vælge den rigtige barnevogn, i stedet for at omsætte bil.
T i
bruger siden
17-06-2006
15-06-2012 kl. 12:13
Hvad kører du i nu?
Som en anden skriver kan det godt betale sig at overveje en barnevogn der passer til bilen istedet for omvendt. Hvor ofte der skal bruges bil til barnevognstransport spiller jo også ind.
Så hvis i har en bil i er tilfredse med i forvejen, ville jeg da overveje at beholde den. Medmindre den er meget lille kan det formentlig lade sig gøre og hvis i ikke skal transportere barnevogn på hverdagsbasis burde det ikke være et stort problem. Evt. kan cykelholder bag på bilen også være en løsning.
Det er ihvertfald som udgangspunkt billigere at beholde den bil i har istedet for at skifte.
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 20:55
mads Andersen skrev:
En Skoda Fabia st car. kunne være et godt bud, men hvis i ønsker flere børn og massere af plads, så kan jeg kun anbefale en MPV model. Der er ikke meget mere plads i en st. car end i en alm. bil. det er tit kun bagagerummet som er større.
Det er det ikke i en MVP, der er massere af plads.
I kan have en benzin, i køre ikke nok til en Diesel.
Jeg ville tage en bil der har kørt under 100.000 km gerne 80-90.000 km da de fleste biler skal have lavet stort service der og bilen er ca. 4-5 år på det tidspunkt.
Hvis du er heldig at finde en bil som passer til jer og den har fået lavet stort service + tandrems skift, så har du sparet over 10.000 kr alene på den konto.
Jeg ville kigge nærmere på en renault Scenic ( 5 sæder ) eller den større Grand Scenic som har 7 sæder.
Mvh
Mads Andersen -www.e-bil.dk
Hej Mads tak for svar
-hvile MPV'er vil du anbefale har faktisk haft kigget på hyundai ix20 men synes den er for dyr.
-ok under 100.000 modtaget :O).
-har haft kigget på scenic men som fabia virker den "skrabet" indvendigt (ved godt det en billig bil men lidt krav må man godt have :).
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 21:01
Søren Larsen skrev:
Hej Tommy.
Har selv 2 børn, så ved ALT om barnevogn i bilen.
Har selv haft:
Skoda Fabia st.
Audi A4 st.
Seat Toledo
Vw Passat
Alle bilerne har barnevognen været med, Toledo og passat er begge sedan'er, det kræver blot man tager hjulene af stellet (det behøver du ikke i st.). Så det er op til dig hvor meget arbejde du vil have når den skal i bilen.
Jeg vil ikke anbefale dig at købe diesel, da du helst skal over 30.000 km. om året, før det bare går lige op, plus dieselmotor har ikke godt af små ture, bykørsel, osv.
Bilvalget er meget bredt med det budget, kører Passat nu, og det kan varmt anbefales! 1.6 - 2.0 FSI 2005-2010 model, kan fåes fra 110.000 kr. Men der er MANGE andre. Kia Ceed, i30. Så det er op til dig.
Ang. slid, pris og årgang kan det være meget forskelligt hvordan de slides. men 4-5 år og 100.000 - 150.000 på klokken så har du mange km endnu, før store ting kommer. Kobling, udstødning osv. men jo nyere og kortere km. jo bedre ang. slid.
Håber du har fået svar på en masse.
Hilsen Søren.
-Ok er baggagerummet stort nok til barnevogn på en sedan? troede man skulle op i en st, men det jo også lige præcis disse erfaringer jeg gerne vil høre om.
-har hørt det kun er ældre Diesel biler som ikke kan tåle mindre turer snakkede med en mazda forhandler og han forklarede at de fleste nye diesel motorer har en lille olievarmer som hjælper på at partikelfilteret kan brænde partiklerne af selv på små turer er det forkert?
-passat lyder som en dejlig bil men troede den var for lille.
-næsten samme svar som Mads så jeg holder mig til en bil mellem 80000-120000 -takker.
tak for svar :)
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 21:05
C S skrev:
Passat 3c vil jeg ikke anbefale, da den er kendt for at ruste gevaldigt, og ikke være specielt godt bygget, eller være af specielt god kvalitet.
Men en Skoda Octavia II kan varmt anbefales. Den har et kæmpe bagagerum både som hatchback og St. car. Og så ser den heller ikke helt værst ud. Den bygger på Golf V, dog sparer du at betale for VW-mærket. Så du vil altså kunne finde en forholdsvis ny bil til små penge.
Gå efter en benziner - en diesel vil aldrig kunne svare sig til så få km, og den vil hurtigt sode til og koste dyrt.
Ellers vil en Ceed også være et godt bud, disse er dog kendt for at ruste lidt. Og gå efter et eksemplar der stadig er dækket af garantien. Der er vidst en del der skal følges for at de 7 år gælder, så sørg for at få tjekket det grundigt.
Ellers vil en Opel Vectra være et godt bud - den er bund solid, og er ikke kendt for nogle skavanker.
Der er ingen tommelfingerregel omkring slid - bare sørg for at bilen har fået skiftet de væsentlige sliddele.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Hej CS
ok skoda Octavia & Vectra dem har jeg slet ikke kiggede på de får da lige et kig.
-og nu jeg da sikker på jeg skal vælge en benzin det anbefaler i alle til mit forbrug :).
tak for svar :)
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 21:08
kim k skrev:
Vi fik vores første barn sidste år, det samme gjorde flere i vores vennekreds og stort set alle vores skiftede deres biler ud til div. stationcars. = dyrt at få børn.
Jeg er lidt mere fornuftig, synes jeg ihvertfald selv, så vi beholdte vores 5dørs peugeot 307 og købte en barnevogn som passede til bilen istedet for at gøre det omvendt.
Vi har en Brio barnevogn som passer i bagagerummet på vores bil UDEN at skulle afmontere hjul eller andet.
De eneste gange hvor vi har manglet plads er når hunden skal med, med små 50kg fylder han hele bagagerummet, men så har vi en praktisk Brio klapvogn som snildt kan være på bagsædet.
Det kan sagtens lade sig gøre at "nøjes" med en normal bil når man får børn.
Selvfølgelig vil det da være nemmere med en stor håndværker varevogn men det er langtfra nødvendigt.
Jeg vil mene i sagtens kan bruge en almindelig 5dørs bil i Focus/Auris/Ceed størrelsen, det vil også være billigere at anskaffe da de er mindre eftertragtet fordi folk tror man skal have en stc. når man får børn.
Kabinen i en Fabia vil jeg mene bliver for lille når i skal have en bagudvendt barnestol på bagsædet, det bliver ihvertfald trængt på forsædet. Så hellere vælge en bil i næste klasse som 5dørs.
Mvh. Kim
vi har købt en Odder barnevogn med X-dream stel (skulle være nem at folde sammen) så det lyder som om det ikke er nødvendigt med st som andre også skriver.
tak for svar Kim :)
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 21:12
christian schrøder skrev:
her er da et par muligheder mere :
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iii/12-16v-expression-st/1199453
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/16-comfort-stcar/1231604
ud over det er der et hav af biler i klassen over ,astra focus fks. men som mads skriver skal i jo nok have afklaret hvornår næste barn kommer (hvis det kommer) og hvor længe i forventer at have bilen , hvis i forventer at få et barn mere inden for 2-3 år vil jeg også mene at i skal en klasse op eller kigge på en mpv , da et bil skifte så hurtigt vil være for dyrt .
tak Christian jeg tager et kig på dem.
-vi tager det stille og roligt et barn af gangen ;) så ved ikke hvornår det næste barn kommer.
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 21:14
Lasse Hansen skrev:
Helt enig med Kim K.
Nu skriver du, Tommy, ikke hvilken bil i har, men der findes barnevogne på markedet, som næsten skal smutte ind i bagagerummet på selv de mindste biler.
Så har i en bil som er i godt tilfredse med, hvorfor så sætte om? Der er rigtig god økonomi i at vælge den rigtige barnevogn, i stedet for at omsætte bil.
Hej Lasse
vi har ikke nogen bil pt.
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 21:18
T l skrev:
Tillykke med familieforøgelsen.
Hvad kører du i nu?
Som en anden skriver kan det godt betale sig at overveje en barnevogn der passer til bilen istedet for omvendt. Hvor ofte der skal bruges bil til barnevognstransport spiller jo også ind.
Så hvis i har en bil i er tilfredse med i forvejen, ville jeg da overveje at beholde den. Medmindre den er meget lille kan det formentlig lade sig gøre og hvis i ikke skal transportere barnevogn på hverdagsbasis burde det ikke være et stort problem. Evt. kan cykelholder bag på bilen også være en løsning.
Det er ihvertfald som udgangspunkt billigere at beholde den bil i har istedet for at skifte.
vi har ikke bil mere men havde en picanto så den skulle skiftes alligevel.
taf for svar :).
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
15-06-2012 kl. 21:33
tommy janvit
bruger siden
16-08-2007
16-06-2012 kl. 13:01
Tror vi går efter en Ford Focus passer til vores behov :).
Profil slettet
16-06-2012 kl. 13:05
Held og lykke med bilkøbet
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk