Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vente på Alfa Giulietta eller købe brugt Honda Accord fra 2009?

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 17:38

Jeg har gået og drømt om en brugt Alfa Giulietta, men den har ikke taget så stor en afskrivning, som jeg havde håbet på (det plejer Alfa'er jo). Tror I, at der i løbet af 2012-2013 vil komme en masse Giulietta'er på markedet til en væsentlig lavere pris end 250.000 kr, som de står til nu? Jeg har også kigget på årets brugtbil, en Honda Accord, 2.0 fra 2009 i sedan, som man kan købe fra cirka 169.000. Der er rigtig mange af dem, også med et kilometertal under 50.000. Er der noget man skal være særligt opmærksom på med Accorden? Fx de forskellige typer udstyr (automatgear/manuelt gear) eller modelbetegnelser (comfort eller elegance)?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 17:49

Der blev solgt 325 Giulietta'er i 2010 og 663 i 2011 i Danmark, så det kan jo godt være der begynder at dukke nogen op.

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 19:33

Niels Simonsen skrev:
Der blev solgt 325 Giulietta'er i 2010 og 663 i 2011 i Danmark, så det kan jo godt være der begynder at dukke nogen op.

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 19:33

Tak for oplysningen, Niels. Så kunne det jo godt være, at de kan købes til en noget lavere pris inden for det næste år. Jeg har tidligere selv tabt uhyrligt mange penge på at sælge en alfa 159 og håber derfor på, at jeg kunne købe en Giulietta, som har taget en stor afskrivning.

Det er dog ikke sikkert, at jeg kan vente så længe med at købe bil, så jeg vil meget gerne høre om der er noget at være opmærksom på med en Honda Accord Sedan fra 2009. Jeg har fx set denne i comfort-version:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/accord/20-comfort/1163266

Eller i elegance-version:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/accord/20-elegance/1197789

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 20:42

Der er ikke så meget at sige til Accord - stabil og intet at sætte en finger på. Jeg mener at Elegance er det højeste udstyrsniveau - så sådan en vil være at foretrække :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

06-07-2012 kl. 22:22

Accorden er skruet godt sammen. Jeg ville dog lige være særlig opmærksom på rust. Har læst flere historier om næsten nye biler (1-2 år gamle) med begyndende rust

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2012 kl. 09:53

Tak for jeres svar - det lyder til at være et rimelig sikkert køb, hvis man tjekker for rust og giver bilen en gang rustbeskyttelse.

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2012 kl. 09:58

JG B skrev:
og ikke mindst kedelig....

Hvad mener du med kedelig? Er det designet eller tænker du på motorkraft eller andet? Jeg har nemlig ikke prøvekørt den endnu, men læst mig til, at Hondaen skulle være det japanske svar på BMW, hvilket jeg forstod som en god køremaskine, bare meget billigere end de europæiske prestigemærker (BMW, Audi, Volvo m.fl.).

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2012 kl. 11:31

Morten Brock skrev:
Hvad mener du med kedelig? Er det designet eller tænker du på motorkraft eller andet? Jeg har nemlig ikke prøvekørt den endnu, men læst mig til, at Hondaen skulle være det japanske svar på BMW, hvilket jeg forstod som en god køremaskine, bare meget billigere end de europæiske prestigemærker (BMW, Audi, Volvo m.fl.).

Den er driftssikker og ikke specielt ophidsende at køre - lidt som en Avensis eller Passat. Altså ikke noget der får pulsen op, men behagelig og afslappende :-) Nok en fuldstændig modsætning af en Alfa :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2012 kl. 22:19

Tak for svarene. Der fik I skruet mine forventninger til Hondaen godt ned, men jeg vil tage ud og prøve den for selv at vurdere.