Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valget mellem diesel og benzin.. 1.6 tdi

Steffen Christensen

Steffen Christensen
bruger siden
27-08-2013

22-05-2019 kl. 11:55

Hej forum!Jeg har netop solgt min gamle bil, og er i gang med at skulle indkøbe min næste bil, og jeg overvejer om jeg skal tage en 1,6 TDI men jeg mangler lidt råd.

Bilen er en Golf 7 1,6 TDI DSG van, og derfor ikke specielt dyr i forhold til benziner. Jeg har cvr nr. kører aktivt firma km og derfor bliver afgiften ikke et problem.

Problematikken opstår at mit kørselsbehov er meget lavt normalt i det daglige, bilen skal bruges engang imellem til korte tur (Når det regner bliver cyklen ikke brugt så flittigt), og ellers til ture på +20 km, og en gang om ugen motorvejen på 50-100 km og kør selv ferier.Vi har allerede en peugeot 107 1,0 i familien som daglig bil, og derfor vil golfen altså kun blive brugt når det er nødvendigt.

Er det dum at købe en 1,6 tdi med det kørselsmønster? Jeg har påtænkt at smide Bell add city i tanken, og ellers give den godt med gas når det passer ind, men vil jeg smadre motoren helt og partikelfilteret eller går det når det ikke er dagligt den skal køre korte ture? eller kan jeg trygt købe en 1,6 tdi?

MvhSteffen

Dette indlæg blev 22-05-2019 12:01 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-05-2019 kl. 12:24

Jeg kan ikke se problemet, når du een gang om ugen kører 50-100 km. så burde partikelfiltret blive "gennemblæst" Bell add city, lyder som en fin idé

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-05-2019 kl. 09:40

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Hvorfor diesel ? Med det kørselsbehov er brændstofsudgiften ligegyldig. Tilgengæld skal du betale ca. Kr 3-4000 mere om året i grønafgift ! Ved du det ?

"Bilen er en Golf 7 1,6 TDI DSG van, og derfor ikke specielt dyr i forhold til benziner. Jeg har cvr nr. kører aktivt firma km og derfor bliver afgiften ikke et problem."

Læs hvad han skriver :-)