Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af stationcar

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2012 kl. 13:31

Hej bil folk. Vi står i den lykkelige sitution at vi skal ha tvillinger. Det eneste minus er vores polo, som vi ellers er glade for bliver for lille. Derfor kigger vi på noget brugt stationcar til max 175.000 kr. Vi kører ca 20.000 km om året så vi skal nok ud i noget med en benzin motor. Der er jo heldigvis en del at vælge i mellem, men jeg er lidt på herrens mark. Har kigget på noget Passat, Mondeo, Focus, Volvo v50. Men jeg er i tvivl om jeg f.eks skal vælge en vw frem for ford, så bliver det jo en ældre vw eller en der har kørt flere km. Et andet problem er størrelsen, da vi har en forholdsvis smal carport. Det er mest fruen der skal køre i den, så det skal også være en hun har det godt med at i. Nogen der har nogle bud og også meget gerne hvad man skal være opmærksom af fejl og problemer med de forskellige modeller. På forhånd tak

Dette indlæg blev 27-02-2012 13:42 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

27-02-2012 kl. 14:34

Har to gode bud:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-16v-115-enjoy-wagon/1081955
- fin bil, uden de store problemer. Du kan sagtens finde en der er bedre, end den jeg har linket, men det er bare et eksempel.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-sol-stcar/1093175
- også en fin bil. Selvom du måske mest er til svensk/tysk kvalitet, kan jeg helt sikkert anbefale denne.

OBS! Hvis du vælger Astra, skal du vælge diesel, da den går længere på literen, og generelt er billigere, at have med at gøre.

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2012 kl. 14:52

A H skrev:
Du burde muligvis oplyse hvor mange km om året i kører, så vi ved om vi skal anbefale diesel eller benzin.

Personligt havde jeg taget sådan en her, med jeres budget; (forudsat benzin og kun en hurtig søgning, på Bilbasen her) http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-fsi-ambiente-combi/932004. Den er på størrelse med V50, men billigere og kvaliteten er helt iorden. Overvej iøvrigt hvor meget plads i har brug for - Mondeo og Passat er et nummer større end V50, som jeg ville mene igen er en tand større end Focus.

Passaten (i den årgang i ville have kig på) har iøvrigt haft alvorlige rustproblemer, Mondeo'en kører fint, men den er meget tørstig.

Edit: Haha, nu fik du lige smidt kilometerne ind, imens jeg skrev ;-)

Jeps kom lige i tanke om der manglede noget.
Fin octavia, kunne godt være et rigtigt godt bud

Dette indlæg blev 27-02-2012 14:52 redigeret af dets forfatter.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-02-2012 kl. 16:57

Jeg vil også helt klart anbefale en Benzin.

Ford Mondeo, VW Passat, Toyota Avensis, Opel Vectra er lige umiddelbart nok de bedste bud i den store mellemklasse. Du får mest for pengene hvis du vælger Vectra eller mondeo. De vil formentligt også være de mindst brugte, og er også de største. Passat virker lige en lille smule mindre i kabinen end Mondeo.

Den mest driftsikre bør dog være Avensis, men den har desværre et ret dumt bagagerum, som ikke er synderligt anvendeligt når der skal en barnevogn i bagagerummet.

Vectra derimod har tonsvis af plads alle steder. Den er meget praktisk og bør være den mest driftsikre af de tyske biler. Dog er den ikke den bedst kørende, men i dagligdagen fungerer den altså fint nok. Den er heller ikke den aller pæneste bil. Men alligevel okay. I vectra finder du nok den nyeste bil med færrest km på tælleren, uden at i behøver at bruge hele jeres budget.

Mondeo og Passat minder faktisk meget om hinanden. Kan det samme og rummer næsten det samme. Men en Vw er som regel overpriced pga logo, og er faktisk ikke et hak bedre end mondeo eller andre biler. Dog har VW længe været fremme i skoene mht motorer. Men vil tro at de 175 k højest rækker til en 2,0 FSI med 150 hk.
Så kan man lige så godt vælge en Mondeo 2,0 145 hk. som du kan få nyere og til lavere pris.

Af brugte af den mindre mellemklasse kunne Ford Focus 1,6, Opel Astra wagon, Skoda Octavia, Volvo V50, Vw Golf, Kia Cee´d måske være noget. Du får helt klart den nyeste bil hvis du vælger Kia Cee´d, som også er meget praktisk.
Men alligevel ville jeg nok vælge Skoda Octavia i den klasse. Bedste kompromis løsning.

PS. Tillykke med den kommende familieforøgelse.

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2012 kl. 08:56

Hej bil folk.

Tak for alle jeres svar og gode råd. Super godt man kan få råd fra nogen der ved hvad de taler om.
Nu har vi noget at gå videre med. Jeg har fundet en forhandler i nærheden som har en hel del af de biler der bliver foreslået. Vil helst holde inden for en ikke for lang radius, hvis der skulle blive problemer.
Den forhandler har et par mazda 6 stående, nogen der har gode/dårlige erfaringer med dem. Synes det er en flot bil med en del udstyr og så virker den umiddelbart lidt sporty. Det var nu ellers ikke lige en jeg lige havde kig på i starten.
Ellers tror jeg en octavia ville være et godt bud.

Kenneth Friis Davidsen

Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010

01-03-2012 kl. 12:31

Ved godt den er en del billigere end de andre forslag.Men vi har vores Renault Megane II st.car. til salg: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-ii/20-dynamique-sport-stcar/1097701/

Vi har også tvillinger og størrelsen på bilen har været helt perfekt for os. Man føler ikke bilen er "et stort skrummel", men samtidig er der plads til det der skal være plads til. Bl.a. tvillingeklapvogn og barnevogn.

Vi sælger den pga. jeg får firmabil i mit job.