Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af stationcar - Leon, Focus, 308, Mazda 6, A4, Mondeo eller? 150.000 eller 250.000 kr.

Mikkel Juhl Pedersen

Mikkel Juhl Pedersen
bruger siden
03-04-2015

17-05-2015 kl. 20:40

Hej

Vi er på jagt efter en stationcar til 2 voksne og et kommende barn.

Kørselsbehovet er ikke stort - max 6 km frem og tilbage til arbejde hver dag samt længere weekendture en gang i måneden ca. Derfor synes vi det skal være benzin.

Budgettet er vi lidt i tvivl om. Først overvejede vi en ældre Mondeo, Laguna, Focus, A4/A6 eller andet til omkring 150.000 kr, da vi ikke kommer til at køre så meget i den.

Men på det seneste har vi også kigget biler til 250-300 tkr. i form af den nye Focus, 308 eller Leon i den mindre klasse. Ellers En Mazda 6 med et år eller 2 på bagen eller fx Mondeo eller A5 med lidt flere år på bagen. Jeg er lidt forelsket i Mazda 6, men hører om mange problemet med vindstøj.

Jeg skal ud at prøve de forskellige, da jeg ved det altid er en smagssag.

Men vi søger lidt input til om vi skal købe til ca. 150 kr, og så få en bil der måske kører lidt kortere på literen og måske har rundet de 100.000 km. Den er mske dyrere i ejerafgift, men billigere at have stående i garaggen.

Eller om vi skal gå op i budget og få en næsten ny Focus, Leon eller andet eller fx en Mazda 6 med et par år på bagen. Med en udbetaling på 20% vil det høje budget koste ca. 1000 kr mere i afdra i måneden, men det kan jo også hurtigt blive ændt op af værkstedregninger på en ældre bil, der har kørt mere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikkel Juhl Pedersen

Mikkel Juhl Pedersen
bruger siden
03-04-2015

17-05-2015 kl. 20:58

Tak for svar. Hvis det skal være 6, så skal det være den nye model, men så skal jeg også op i det 250k ca.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg