Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af økonomisk pendlerbil m. plads til 3 på bagsædet.

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2011 kl. 11:26

Hej Jeg er på udsigt efter en lille økonomisk pendlerbil med plads til 3 børn på bagsædet. Har set på følgende indtilvidere: Citroen C3 Nissan Micra Renault Modus Hyundai Getz Fiat Panda Kører ca 23.000 om året. Håber der er nogen der har nogle gode bud... Mvh Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-09-2011 kl. 15:36

Martin Drost skrev:
Hej
Jeg er på udsigt efter en lille økonomisk pendlerbil med plads til 3 børn på bagsædet.
Har set på følgende indtilvidere:
Citroen C3
Nissan Micra
Renault Modus
Hyundai Getz
Fiat Panda
Kører ca 23.000 om året.
Håber der er nogen der har nogle gode bud...
Mvh
Martin

Hej Martin

Det kommer an på så meget. Eks. hvor meget må bilen koste i indkøb, og sætter du sikkerhed over hvor langt den går på literen?? Umiddelbart af dem du har nævnt vil jeg sige Renault Modus, fordi du køre med børn. Den er nok mere sikker og der er mere plads. mit råd til dig når du skal vælge er at du skal tænke på dine børn. Mange tænker ikke over sikkerheden i de biler de køber, men dine børn kan jo ikke selv vælge, det skal du gøre for dem. Kommer jo selvfølgelig også an på om det er mest i byen i køre eller om det er på lande/motorvej. Håber det gav stof til eftertanke.

mvh

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

11-09-2011 kl. 17:31

Prøv at kigge på Suzuki Splash / Opel Agila . De har samme undervogn som den nye model af Suzuki Swift / Opel Corsa .

Plads til 5 ! vi er 2 voksne + 2 teenagere og en lille som stadig skal sidde i barnestol .

Den er opgivet til 20 km/l = 520 kr årlig grønafgift og meget rimelig i forsikring . Jeg giver 3400 årligt for kasko og ansvar med glasskade og intet bonustab .

Reelt forbrug med meget motorvejskørsel er 17 - 18 km/l med Aircon tændt :-)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/agila/10-enjoy/759025/

Og ja det er min !! God rabat kan forhandles !