Bilbasen Forum
Valg af nyere pendlerbil
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
16-08-2017 kl. 09:23
Jeg har følgende krav:
Minimum klima anlæg og fartpilot.
Plads til 4 personer og et fornuftigt baggagerum. ( Min. størrelse som en Fabia )
Maks 2-3 år gammel.
God komfort
Det jeg vægter højest er lavest mulige samlede omkostninger over resten af bilens levetid v. ca. 30.000 km/år 85% motorvej. Jeg beholder typisk bilen til den er afskrevet, så værditab er fløjtende ligegyldigt.
Hvad ville i vælge hvis i stod i samme situation?
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
16-08-2017 kl. 11:35
Selv hvis man tager de mest positivt farvede briller på vil ejerskabet af alle 4 forslag langt dyrre i end det kan lade sig gøre.
Umiddelbart har jeg svært ved at finde noget hvor man bliver billigere kørende end:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16-i-dtec-sport-5d/3354740
Den vil minimum koste 1.300 kr mindre pr. måned end Skodaen.
T i
bruger siden
17-06-2006
17-08-2017 kl. 12:20
1: Du køber en helt ny (evt. næsten ny) mindre bil der opfylder dine krav. Her er en st. car i mini klassen et godt bud, eksempelvis Skoda Fabia Combi, på en bil med god plads (i forhold til bilens størrelsen) og økonomien vil uden tvivl være fornuftig
2: Du køber en bil med et par år på bagen og her kan modellen måske være en smule større. Her ville jeg kigge efter biler der er undervurderede og derfor har et højt værditab de første år.
Her er en Honda Civic et rigtig godt bud, da værditab det første år er helt vildt og bilen er skruet rigtig godt sammen og i øvrigt har rigtig god plads i forhold til størrelsen.
Vær dog opmærksom på at den du linker til, som er indregistrret i 2015 reelt er en 2014 model. Der er ændringer i design, kofangere/lygter og kabinen har ny/større skærm med de modeller med navi... Jeg ville undgå de dårligt udstyrede modeller (Comfort) og gå efter dem med skærm...
Renault Clio/Megane og Ford Fiesta/Focus kunne også være et bud på biler hvor den kan opspores fornuftige tilbud.....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-08-2017 kl. 15:09