Bilbasen Forum
Valg af bil - Kører 40.000 km om året
Anders Vestergaard Lassen
bruger siden
25-04-2008
06-06-2017 kl. 09:42
Jeg er på ud kig efter en bil som er mere økonomisk end min nuværende (seat altea tdi 170 - chippet til 200)
Jeg kører cirka 40.000 km om året.
Jeg er 195 høj og har lange ben, så jeg skal ikke have en microbil.
Hvad vil I foretrække hvis man tænker på den totale økonomi. Kunne godt tænke mig en bil med lækkert udstyr hvis det kan lade sig gøre til prisen.
Jeg har omkring 200.000 kroner, men vil helst ikke bruge så meget.
Hvad vil I anbefale? Evt privatleasing?
Ser frem til at høre fra jer.
Mvh
Anders Vestergaard Lassen
bruger siden
25-04-2008
07-06-2017 kl. 07:40
Er der nogle som er gode/dårlige erfaringer med de franske biler?
Jeg må indrømme at jeg ikke har tænkt på Honda eller Kia.
Nogle der har erfaringer med disse?
Jeg synes 308 lyder fornuftig iforhold til vægtafgift og km pr. liter, men jeg kender ikke meget til Peugeot og hvordan kvaliteten er?
T i
bruger siden
17-06-2006
07-06-2017 kl. 09:34
Anders Vestergaard Lassen
bruger siden
25-04-2008
07-06-2017 kl. 11:09
Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
skrev:
Personligt ville jeg nok ikke købe en Peugeot eller en Renault frem for eksempelvis en Honda, men det er et spørgsmål om personlig smag.
I dag giver det ikke længere nær så meget mening at snakke om nationaliteter i biler, som før i tiden.
Eksempelvis har Renault alliancer med både Mercedes og Nissan, som de deler fx motorer med på kryds og tværs. I Mercedes C200d, ligger der en 1,6 diesel fra Renault, mens samme motor også bruges i fx Nissan Qashqai.
På samme måde er en "tysk" bil som Opel (som i øvrigt har været ejet af amerikanske GM i mange år), nu i gang med at blive købt Peugeot-koncernen. I løbet af kort tid vil de lancere to nye crossovere, Grandland X og Crossland X, som i bund grund bare er hhv. 3008 og 2008. Så kan man diskutere om de biler overhovedet er tyske - det er de såsandelig ikke i mine øjne.
Ford Mondeo er et andet godt eksempel. Tysk, ikke sandt? Nix, bygget på en fabrik i Valencia. Ford Ka (den gamle), tysk? Nej, bygget på en fabrik i Polen sammen med Fiat 500.
Men der er stadig nogen forskel i fornemmelsen, man får når man sidder i biler af forskellige "nationaliteter". Eksempelvis finder jeg personligt, at Peugeot leverer nogle biler med slappe gearkasser, ligegyldigt styretøj og svampede pedaler. Men det er jo bare min subjektive oplevelse af de Peugeot'er jeg har kørt.
Men for lige at vende tilbage til dine tanker om privatleasing, så kunne du eventuelt kigge på den helt nye Hyundai i30 med 1,6 diesel. Der kan du til 40.000 km årligt lease den til 4500 om måneden. Det synes jeg egentlig virker ganske fornuftigt, ifht. at du så ikke skal bekymre dig om det værditab, der sker ved at køre 40.000 km/år
http://katalog.hyundai.dk/NicChristiansenGruppen/Hyundai/Prislister/Privatleasingi30/?_ga=2.252448649.1289120886.1496773870-1576680967.1432928345
/Preben
Hej Preben.
Tak for dit fine svar.
Ja, du har nok ret mht nationaliteter i biler. Men man har nok altid lidt fordomme (desværre)
Jeg vil godt have en bil som er billigst muligt, men med OK udstyr og ligger godt på vejen.
Har du nogen erfaringer med Hyundai? Den ser meget fin ud. Det kan være man skal ud og kigge på den.
Ilir H
bruger siden
07-01-2014
08-06-2017 kl. 04:15
Du får en del udstyr, med fine motorer som kan yde en del. Samt er de økonomiske, og ser heller ikke værst ud. Du kan få en del til omkring de 200.000 kr.
Privatleasing vil ikke betale sig. Da du kører så mange km, vil det kræve at du næsten betaler dig frem til ikke at have en km-begrænsning, som man desværre har i de fleste leasing tilbud. Dette vil gøre det for dyrt, og du vil have bilen i en for kort periode.
Er du villig til at spare flere penge op, vil en brugt Mercedes C-klasse, være den oplagte mulighed. Tager du udgangspunkt i en C220 Diesel, kører den både langt på literen, og så har den samtidig kræfter nok. Udover det er Mercedes-motorer utroligt slidstærke, hvilket betyder at den ikke vil falde specielt meget i værdi, selvom km-tallet stiger så drastisk efter nogle år.
Kan du nøjes med 136hk er en C200 diesel også perfekt ;) (Billigere i pris)
Dette indlæg blev 08-06-2017 04:16 redigeret af dets forfatter.
Anders Vestergaard Lassen
bruger siden
25-04-2008
08-06-2017 kl. 13:02
Ilir Haliti
bruger siden
07-01-2014
skrev:
Har du overvejet en Mazda 3?
Du får en del udstyr, med fine motorer som kan yde en del. Samt er de økonomiske, og ser heller ikke værst ud. Du kan få en del til omkring de 200.000 kr.
Privatleasing vil ikke betale sig. Da du kører så mange km, vil det kræve at du næsten betaler dig frem til ikke at have en km-begrænsning, som man desværre har i de fleste leasing tilbud. Dette vil gøre det for dyrt, og du vil have bilen i en for kort periode.
Er du villig til at spare flere penge op, vil en brugt Mercedes C-klasse, være den oplagte mulighed. Tager du udgangspunkt i en C220 Diesel, kører den både langt på literen, og så har den samtidig kræfter nok. Udover det er Mercedes-motorer utroligt slidstærke, hvilket betyder at den ikke vil falde specielt meget i værdi, selvom km-tallet stiger så drastisk efter nogle år.
Kan du nøjes med 136hk er en C200 diesel også perfekt ;) (Billigere i pris)
Hej.
Nej, jeg har ikke rigtig tænkt på Mazda. Jeg kender ikke så meget til Mazda - Hvordan kvalitet og holdbarheden er.
Jeg har også kigget på de store biler, BMW, Mercedes og Audi. De er selvfølgelig lækre og vil godt en af disse, men tror ikke rigtig det kan betale sig når man kigger på biler til max 200.000 kroner. Så har de som regel gået rigtig langt og så begynder værkstedregningerne at komme.
Profil slettet
08-06-2017 kl. 14:48
Så slipper du for det gammeldags gearskifte med at holde kobling nede osv.
Og dine lange ben kan slappe af så du kan nyde turen .-)