Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af bil... Ford/Opel/Renault med lav km eller Audi med 100.000 km kørt

D S H D S H

D S H D S H
bruger siden
18-01-2016

17-08-2021 kl. 14:58

Jeg er i lidt af et dilemma, da vi står foran at skulle bytte vores gamle spand ud med en stationcar der kan rumme konen, børn, udstyr & indkøb.

Inden vi kigger specifik på hvilken bil man skal vælge, så skal jeg lige høre til holdningen herinde hvis man har 250.000 - 300.000 DKK at købe en vogn for.

Skal man købe en ny eller nyere Opel Astra/Ford Focus/Renault Megane stationcar med 10-20.0000 kørte km eller får man "mere" for pengene hvis man kigger efter en Audi, BMW eller Mercedes med måske 75.000 - 100.000 kørte km som er 3-4-5 år gammel.

Er byggekvaliteten og komforten så meget bedre i en tysker og hvad skal man forvente af større udskrivninger ved disse biler, når de har overskredent denne første magiske grænse på 100K?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-08-2021 kl. 17:39

Er ikke sikker på dit spørgsmål er reelt.

Men egen erfaring er at Mercedes under E klasse niveau er ikke specielt bedre eller billigere i drift end noget som helst andet.
Eks har vi brugt 40. 000 kr på at servicere en 6 år gammel cklasse der har gået 120.000 km, haft den fra 17.000 km. Det er langt over hvad jeg ville forvente.
Bærearme, både for og bagbremser eks. noget jeg ikke forventede af sådan en forholdsvis ny bil i premium segmentet.

Tror ikke der er nogen af de nævnte der er ringere(måske heller ikke bedre)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-09-2021 kl. 15:27

Jeg kører netop nu i en 2018 Astra Diesel (Pre-PSA bil.)

Jeg tvivler på at du finder en stationcar til under 200.000 med få km der giver bedre "value for money" end Astras DIesel. Min Objektive vurdering er at den er bedre end VW Golf, i samme modelårgang. At købe brugte Premium mærker, er fortsat dyrt når du ruller ind på et værksted efter 5 år, husk det. Køb en brugt Astra K der har kørt 20-30000.

- Masser af plads
- God komfort
- Temmeligt meget udstyr især hvis du kan finde en innovation model.

Den er relativt billig i drift, Opels service er dog noget middelmådig.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

07-09-2021 kl. 18:33

Vil lige blande mig.

En Opel Astra er atter kåret som den mest fejlfri bil "overall"

Men for de penge du snakker om kan du få rigtig meget Audi A6.

Jeg har selv haft 2 af slaksen, den ene rundede 520.000 km, den anden blev skiftet ved 485.000 km.
Jeg hartilsammen kørt 500.000 i de 2 biler, og har så at sige aldrig haft overraskelser i større grad, og hvis du ikke kører ind til Audi, så er de ikke dyere at serviserer end alle andre biler.

Hilsen Lars

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

09-09-2021 kl. 07:32

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Er ikke sikker på dit spørgsmål er reelt.

Men egen erfaring er at Mercedes under E klasse niveau er ikke specielt bedre eller billigere i drift end noget som helst andet.
Eks har vi brugt 40. 000 kr på at servicere en 6 år gammel cklasse der har gået 120.000 km, haft den fra 17.000 km. Det er langt over hvad jeg ville forvente.
Bærearme, både for og bagbremser eks. noget jeg ikke forventede af sådan en forholdsvis ny bil i premium segmentet.

Tror ikke der er nogen af de nævnte der er ringere(måske heller ikke bedre)

det tror jeg faktisk, at du har ret i, at under E klasse niveau er mercedes meget lig de andre biler i dag.de har selvfølgelig også været nød til, at tilpasse sig konkurrencen fra de andre bilmærker og især efter finanskrisen.
jeg havde på et tidspunkt en 3,5 år gammel E klasse ( E 320 diesel w211 ) og man kunne godt mærke, at der var brugt mange penge på at udvikle og forfine alt på den bil.den kørte som en drøm og med meget lavt støjniaveau i kabinen.dog var den allerede begyndt at ruste i bagagerummet og få andre steder også, hvilket skuffede mig.
tror at de har fået styr på det i de efterfølgende modeller