Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

To voksne og 3 store teenagebørn. Virkeligt i tvivl? Hjææælp.

Brian Aagård

Brian Aagård
bruger siden
25-11-2010

26-01-2017 kl. 15:04

Kære Forum.

Vi står og skal til at skifte vores Passat ud, da den efter 15 år er ved at være træt.
Men hvad skal vi vælge som ny familieflytter?
Hvilken bil er stor nok til de lange ture syd på, uden man sidder oven på hinanden?

Vi har overvejet utallige, Mazda 6, Skoda Superb (Octoviaen er vel for lille, eller hvad?), Opel Inzignia, Toyota Avensis, Ny Opel Astra Sports Tourer, Ford Mondeo eller Passat igen?

Yderligere overvejelser er om det skal være med automatgear og er der noget at frygte for Fords automatgear, da jeg har set flere Ford Mondeo´s med max kørt 150.000 km i om egnen af kr. 160.000.-

Rimeligt med udstyr og ikke en bovlam motor, men ikke en decideret racerbil

Vi er virkelig i tvivl, dog undtaget, det må ikke være fransk?

Nogen der selv har været i samme sted?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Brian Aagård

Brian Aagård
bruger siden
25-11-2010

26-01-2017 kl. 16:05

KS - Generelt bare meget dårlige erfaringer med Peugot og Renault, samt Citroén, og kun Peugot ligner noget man kan få sig til at sætte sig ind i.
Nogle er til moren andre datteren - Bryder mig virkelig bare ikke om franske biler.

Men det var heller ikke det spørgsmålet gik på - Bare ikke fransk.

Kjeld S

Kjeld S
bruger siden
20-06-2013

26-01-2017 kl. 22:17

Eller den nye Opel Zafira, som også kører fantastisk.
Mvh.

Brian Aagård

Brian Aagård
bruger siden
25-11-2010

27-01-2017 kl. 09:45

Michael McDonald-Rasmussen

bruger siden
04-05-2006

skrev:
Uha, det må du ikke skrive herinde :-)

Du nævner ikke dit budget, men jeg ville kigge efter en Ford S-Max, hvis pengene rækker.
Den ser godt ud, kører rigtig godt, og har masser af plads til lange teenagere og bagage.
Jeg synes ikke man hører om problemer med Ford eller deres automatgear, så det ville jeg ikke være nervøs for. Kører selv med autotmatgear, og du risikerer ikke at ville have andet, hvis du først prøver det :-)
Jeg har ikke selv nævneværdig erfaring med familieflyttere, men S-Maxen ville umiddelbart være mit første bud, da selv store st.cars, som Mondeo, Superb osv, bliver lidt for trange på bagsædet med 3 personer i "næsten voksen størrelse" efter min mening.

Vh Michael

Åh, men S-Max ville være noget nær drømmebilen, men de koster jo op mod 500.000 eller lige i underkanten deraf, med mindre det er en benziner, og de kører virkelig ikke langt på literen, eller er det rigtigt forstået? Ellers skal man finde en 5 år gammel S-maxer før de er til at betale - Og en 5 år gammel Ford, er det noget der er værd at koste små 200.000 efter?

Brian Aagård

Brian Aagård
bruger siden
25-11-2010

30-01-2017 kl. 11:51

Så det jeg hører er, enten Superb, Mazda 6, Opel Zafira eller S-Max.
Hmmm, må jo ud og prøve dem ad og se om de passer til vores halv store familie :-)

Ikke ofte jeg er inde på dette forum, men er her en "troller"?

Profil slettet

Profil slettet

19-02-2017 kl. 16:06

2 år gamle (2015) link skrevet af en af tysklands dårligste magasiner af korrupte
jounalister, glem sådan noget gammelt noget.

Brian, se bort fra K S, de er bare forum trolde, har jeg erfaret på de 3 uger
jeg har været her.