Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tesla priser privat, forhandler eller hos Tesla selv

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

02-10-2016 kl. 15:51

Hej Alle kloge.

Jeg har været noget interesseret i Tesla længe. Men synes ikke priserne var til at nå med mit formåen.

Forleden fandt jeg dog så en der var fornuftigt udstyret og prissat derefter.

Men den røg for næsen af mig.
Manden var altså realist og fik solgt bilen, endda med flere interesseret i den samme.

Så kigger jeg lidt videre....... Og observerer at der ikke er den store forskel på at købe eks S85 som brugt hos Tesla til 698.000 eller hos en forhandler 699.000. Eller for den sags skyld hos en privat. de står til mindst 650 næste på markedet til 689.000 (den jeg kiggede på forleden privat var godt 100K billigere og fra december 2015)

Jeg kigger i det her tilfælde på S85 med panorama, premium pakke, autopilot, next generation læder kabine, sikkerhedspakke etc.

Men Hvis man køber den hos Tesla, så levere de den med nye 4 års garanti. Det gør en vilkårlig forhandler jo ikke, vel?, og da slet ikke en privat.

Der bør da være en forskel i mit hoved, spørgsmålet er hvor stor forskellen er? eks hvad skal 2 års brug af den 4 års garanti/8 års battteri/motor garanti koste i nedslag?
Eks hvis du køber en 2015 model ra nov-dec 2014 eller første halvår af 2015, enten ved tilfældig forhandler elLere Teslla eller Privat????

Mit begrænsede ram lager er overfyldt

Det ender nok desværre bare med en benz igen. Om det så bliver en Benz vides ikke, der er jeg også udfordret.

Dette indlæg blev 02-10-2016 15:54 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2016 kl. 18:43

Hej

På autocom.dk kan du danne dig et billede af, hvad forhandlere er villige til at byde for bilerne.

Konkret en Tesla, hvor sælger ikke har opnået den mindstepris vedkommende forventede - men hvor private nu til gengæld kan byde ind.

http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=12416409

Mvh. Lasse

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

02-10-2016 kl. 19:32

Hey Lasse

Den havde jeg ikke lige set.

Umiddelbart, som jeg har cyklet rundt på brugtpriser, så forstår jeg godt den ikke er solgt.

Jeg kiggede på en S85, uden D. Og den gik for 580kkr. privat

Så en D'er burde også ligge lidt højere. Der findes ikke nogen 85D på tesla's brugtlager til mindre end 739.000.
Dog er det ikke klart af annoncen om der er autopilot eller kun fartpilot. Eller om Autopilot kan tilkøbes( det mener jeg alle 2015 modeller har mulighed for)

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-10-2016 kl. 16:57

Gad vide hvordan en importeret med første reg. før afgift vil blive afgift beregnet.

Eks hvis nu man fandt en fin en i tyskland fra 2015, som jo var før afgiften blev pålagt?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-10-2016 kl. 19:21

Hej Jan

Du har da ret. Jeg skulle da klart prøve.

Men de koster det samme i tyskland som i Danmark, og så er det jo at Afgiften gør det dyrere.

Med mindre vurderingen er at bilens pris- en brugtbilspris i DK er det samme, og så bliver afgiften 0 kr.

Men nu vokser skyerne jo ikke ind i himlen ved SKAT. Og jeg mistænker at de kigger på en brugt bil, og vurderer hvor meget afgift der er betalt på denne efter dagens regler. Og så falder ideen, jo fordi import bil og afgift vil være 60-70 dyrere end vente på den rigtige

Så jeg tør ikke.