Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Superb et bedre køb end Octavia ?

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2011 kl. 14:43

Hejsa Vi skal have ny bil til september og valget står mellem en Superb Combi Ambition 1.8 TSI og en Octavia Combi Elegance 1.8 TSI. Vi kører kun 20000 km om året, mest småture, derfor er diesel ikke aktuelt. Bilen skal være ny og beholdes i cirka 5 år = 100.000 kilometer. Med jydekrog, lakforsegling, og vinterdæk er vi budt en rabat på 25.000 på begge modeller. Det er ren handel uden byttebil. Hvilken af de to biler ville i vælge og hvorfor? En Octavia er rigelig i størrelse til vores behov men jeg synes Superb er væsentlig mere lækker i kabinen og det udvendige design er også mere moderne. Vi har råd til Superb men er den merprisen værd? Hvad med værditabet på de 2 modeller? Håber på gode svar som kan hjælpe os til at vælge rigtigt. Venlige hilsner Allan

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2011 kl. 21:34

du kan ikke sammenligne de to biler - ligesom en bmw 3 serie med en 5 serie.. prøv dem og tage stilling derefter om i har brug for en kæmpe bil eller bare en stor bil ihvertfald med hensyn til plads.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

18-08-2011 kl. 11:53

Kan kun tilslutte mig KS, Superb'en vil være dyrest at køre i.

Hvis det skal være en af de to ville jeg nok vælge Superb da den er en nyere kontruktion, bedre sikkerhed, mindre støj etc.

Octavia'en er efter min mening ved at være gammel, har ikke tidssvarende sikkerhed etc. Ny model kommer så vidt jeg ved 2012/13.

På den anden side synes jeg dog at Superb er for stor for min smag (hvis man ikke har behov for pladsen)

Personligt ville jeg også kigge på Golf, Focus/C-max eller lignende....

Dette indlæg blev 18-08-2011 11:55 redigeret af dets forfatter.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

19-08-2011 kl. 18:42

Der er næppe nogen tvivl om at Superb vil være dyrere at køre i pr kørt KM.

Men i får selvfølgelig også en hel del mere for pengene.

Superb kører bedre. Ser bedre ud. Både inde og ude. Er nyeste model en del år endnu. Måske 5-6 år. Superb er LANGT mere praktisk, og er bare en langt bedre bil.

Superb har også basket alle konkurrenterne som Mondeo, Passat, Avensis, C5, Insignia osv...

Så Superb lever altså op til sit navn.

Så hvis du har råd til bedste og sjoveste valg, så tag Superb.

Det ville jeg helt klart gøre.

bruger siden
11-12-2004

19-08-2011 kl. 21:20

Christian: Det er vist lidt overdrevet. 0-100 i Octavia combi 1,8 Tsi tager dog 8,2 sek. Det er faktisk også ret hurtigt. Men 7 sek kræver lige ca 60-75 hk mere.

Men den er altså bare ikke lige så godt kørende som en Superb

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2011 kl. 13:43

Når du vakler i mellem de to skodaer skulle du måske slå en smut forbi den lokale hyundai forhandler næste weekend. den nye i40 skulle være meeeeeget interesant.

bruger siden
11-12-2004

20-08-2011 kl. 14:49

Christian.

Har du målt med stopur, ja så kan jeg godt forstå at du kommer så langt ned. Du starter stopuret på et for sent tidspunkt, og stopper det også for tidligt.

Du har nok målt noget der hedder 10-95 kmt eller lign.

Men det kan du ikke bruge til noget.

Har også prøvet 1,8 Tsi med 160 og de 8,2 passer vist ganske godt. Og hvis nu det var rigtigt at den kun var 7 sek, tror du så ikke også at Skoda ville
reklamere med det?

Kom ikke og fortæl mig at den er hurtigere end en RS med 200 hk.

bruger siden
11-12-2004

21-08-2011 kl. 19:12

Henrik S: Hehe...

Du skrev det, jeg tænkte det...