Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stationcar til maks 200.000 kr.

Kenneth Friis Davidsen

Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010

27-12-2011 kl. 15:21

Hej alle Jeg står til foråret og skal have udskiftet bilen. Jeg er på udkig efter en stationcar. Mine kriterier er: Maks 3 år gammel Maks 130.000 km. Godt med udstyr (ved godt det er et vidt begreb) Minimum 1,6 motor Maks 200.000 kr. Jeg har selv 2 modeller i tankerne. Volvo V50 og Passat. Synes begge biler ser fornuftige ud i forhold til brugtpriserne i øjeblikket. Er der noget specielt man skal være opmærksom på ved disse to modeller? Eller har i måske et bud på et endnu bedre valg?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenneth Friis Davidsen

Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010

27-12-2011 kl. 15:57

Størrelsesmæssigt kan "Focus størrelsen" godt gå.

Har også lige set på en Alfa Romeo 159 Sportswagon. Ved godt det er noget helt andet, men med en brugt ser man ud til at få meget for pengene.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

27-12-2011 kl. 16:33

Hvor stort er dit kørselsbehov pr år.?

Og dit kørselsmønster? Kører du mange korte ture eller er det primært længe ture. "Lange" ture = min. 25 km.

Mere om vi skal tænke i Benzin eller diesel?

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2011 kl. 17:43

Jeg ville gå efter en Octavia, kæmpe bagagerum, og ikke solgt til overpris som Passat. V50 er også en fin bil, men ikke vanvittig veludstyret og lidt småkedelig.

Vh CS

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

28-12-2011 kl. 00:16

Som andre har nævnt kommer det an på hvor meget plads du ønsker/vil betale for!

Jeg ville kigge nærmere på en brugt Ford Focus/Opel Astra/Skoda Octavia, der er rigelig plads til barnevogn etc.
Evt. kunne du også overveje en Renault Megane, en spritny koster lige omkring 200k!

Hvis du vil have mere plads kunne en Ford Mondeo være et godt bud, værditabet er stort de første år, så du får rigtig meget for pengene, hvis du køber en med et par år på bagen. .

Thomas Brandt Madsen

Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004

28-12-2011 kl. 07:59

V50. Klart. Har selv en ;)

Jeg kiggede også på Passat og som flere er inde på, er den noget større en Volvo'en. Men det har vi kun brug for når man skal på ferie. 95% af tiden er der rigelig plads i Volvo'en.
ADAC har tidligere præsenteret en 100.000 km's test af Passat der ikke var prangende, derfor valgte vi Volvo'en.
Den virker altid. (Og ja, det er Ford Focus komponeter med et Volvo skjold på ;). Men livet er for kort til Focus)

God jagt.
Thomas

Kenneth Friis Davidsen

Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010

28-12-2011 kl. 13:02

Med hensyn til vores kørselsbehov ligger det på beskedne 10-12.000 km om året. De fleste af kilometerne er korte ture. Derfor virker et benzinvalg oplagt.

bruger siden
11-12-2004

28-12-2011 kl. 19:26

Jamen med jeres Budet er der flere gode muligheder.

Feks.
Opel Vectra wagon 2,0 Turbo med 175 hk eller 2,2 uden turbo med 155 hk.
Stor og praktisk bil med rimeligt meget udstyr.

Opel Astra wagon(Den gamle model) kan du også kigge på. Måske bare en anelse trist at se på i kabinen.

Skoda Octavia 1,4 eller 1,8 TSI. kan du også finde. Med 1,8 TSI er det en ret sjov bil også. Den motor kører ret godt. Bilen er også ret praktisk.

Ford Mondeo st.car Kunne også være noget. Så faktisk at der er kommet en 2,5 20V med 220 hk til under 200.000.

Honda Accord Tourer bør du også lige kaste et blik efter. Der bør du efterhånden kunne få den nye model for de max 200 K.

Toyota Avensis st.car (Den gamle model) f.eks med 2,0 Benzin er en yderst driftsikker bil, som i de seneste udgaver har ret meget udstyr.

Volvo V50 er en fin bil, men ikke den mest praktiske. Men der skal minimum være en 1,8 med 140 hk under hjelmen.

Passat kan efterhånden også fåes til den pris. Men så er de ret brugte. De er praktiske og velkørende. Desværre ikke de mest driftsikre.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

02-01-2012 kl. 11:07

At konstruktionen er gammel, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at den er dårlig.. Tværtimod er den bundsolid, såvidt jeg kan læse mig frem til på div. fora.

At SAAB-fabrikken er gået konkurs, skulle så vidt jeg er orienteret, ikke få nogen effekt på nuværende SAAB-ejere. Reservedele og service skulle stadig være tilgængeligt langt ud i fremtiden, hvis man skal tro udmeldingen fra SAAB :-)

Så med tanke på de begræsninger det uundgåeligt må medføre med et budget på max kr. 200.000,- er en SAAB 9-3 m. Hirsch, læderkabine osv. et særdeles attraktiv bud på trådstarters ønsker - set med mine øjne ;-)

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

02-01-2012 kl. 13:03

K S skrev:

Til 200.000kr. kan man få langt mere moderne og velkørende biler. Til gengæld må man så nøjes med lidt færre hk og undvære læderkabinen i de fleste af dem.

- og her synes jeg det ville være enormt klædeligt hvis du ville være behjælpelig med at komme med nogle eksempler. Kan fornemme at du ved mere om biler end gennemsnittet, hvorfor det ville være interessant at høre dit bud på trådstarters ønske..