Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stationcar diesel vs benzin priser

Anders Enslev Jensen

Anders Enslev Jensen
bruger siden
05-08-2008

13-05-2018 kl. 08:59

Kikker længselsfuldt efter både Mercedes c200 og Passat i årgangene omkring 2012. Min kørsel egner sig ifølge anbefalingerne bedst til benzin, men pris forskel og udbud af biler er meget forskelligt. (sikkert noget med firmabil og leasing)
c200 er der meget få benzin - og noget der i hvertfald noget ligner 50.000,-'s forskel. Findes der mon en god forklaring andet end udbud-efterspørgsel.

Er hvor jeg står nu er:
har i underkanten af 200.000,- at købe for
Køreegenskaberne i diesel passer mig bedst
køremønster: 10 km til arbejde - 1 dag med 60.km
weekend "trailer og jollebillist"
længere ture 80+km 3 gange pr. måned

Kan ikke helt vurdere om det betyder at disse biler er no-go for mig -eller der rent faktisk findes personer der ikke kører 30000+ motorvejs km og alligevel bruger dieselbiler uden konstante problemer.

Hvis no-go: anbefalinger af bil med god plads - større motor(moment og få omdrejninger) syntes Tiguan er fin bil i et lidt andet segment- bare alt for dyr efter min bedste overbevisning. Ikke fransk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

13-05-2018 kl. 14:05

Hej. Jeg kører MB, ca 15.000 km/år og mange småture med diesel. Kører altid med BellAdd i tanken. Ingen problemer. Har gjort det i mere end 10 år fordelt på 2 biler.

Anders Enslev Jensen

Anders Enslev Jensen
bruger siden
05-08-2008

19-05-2018 kl. 11:11

K S

bruger siden
14-05-2018

skrev:
Spar os for dine udokumenterede fordomme!

Er en tysk bil tysk selv om den produceres i South Carolina?

Er en Toyota japansk, selv om den produceres i Sunderland?

Sæt dig ind i tingene i stedet for at spilde andres tid med gamle fordomme!

Udokumenterede fordomme? Det er vel næppe en fordom at jeg ønsker anbefalinger og tænker at læserne godt ved hvad der menes med franske biler. Jeg har intet imod Citroen, Renault, eller Peugeot - jeg skal bare ikke have én denne gang.

Kenn Harry Christoffersen

Kenn Harry Christoffersen
bruger siden
07-09-2016

21-05-2018 kl. 18:00

anders enslev jensen

bruger siden
05-08-2008

skrev:
Kikker længselsfuldt efter både Mercedes c200 og Passat i årgangene omkring 2012. Min kørsel egner sig ifølge anbefalingerne bedst til benzin, men pris forskel og udbud af biler er meget forskelligt. (sikkert noget med firmabil og leasing)
c200 er der meget få benzin - og noget der i hvertfald noget ligner 50.000,-'s forskel. Findes der mon en god forklaring andet end udbud-efterspørgsel.

Er hvor jeg står nu er:
har i underkanten af 200.000,- at købe for
Køreegenskaberne i diesel passer mig bedst
køremønster: 10 km til arbejde - 1 dag med 60.km
weekend "trailer og jollebillist"
længere ture 80+km 3 gange pr. måned

Kan ikke helt vurdere om det betyder at disse biler er no-go for mig -eller der rent faktisk findes personer der ikke kører 30000+ motorvejs km og alligevel bruger dieselbiler uden konstante problemer.

Hvis no-go: anbefalinger af bil med god plads - større motor(moment og få omdrejninger) syntes Tiguan er fin bil i et lidt andet segment- bare alt for dyr efter min bedste overbevisning. Ikke frans

Hvorfor køber du ikke bare den bil du tænder mest på og nyder bilen