Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Skal... skal ikke?
Lars Juul Mikkelsen
bruger siden
22-01-2006
18-08-2017 kl. 21:15
I forbindelse med et jobskiftenog derfor ændret kørselsmønster, er der sat gang it ankerne om skifte af bil.
I er klogere end jeg, så hvad tænker I?
Nuværende bil:
Opel Astra Sport 1.7 cdti. 2010. 6,4 liter/100 km faktisk forbrug.
Har kørt 160.000 km.
Årlig kørsel 45.000 km.
Daglig pendling 110 km, primært motorvej.
Spørgsmålet er nu, om og evt. til hvad det kan betale sig at skifte den ud med?
Eneste reelle krav er at hvis den skal skiftes, så skal det være til en stationcar.
Alternativet er, at jeg beholder den 3 år endnu og kører den "ud"
Astraen er absolut velholdt, og bliver passet og plejet som en baby :)
I princippet er jeg åben for det meste, det er primært pengepungen der sætter grænsen. Ny luksusbil er ikke en mulighed.
Hvad ville I gøre?
I er klogere end jeg, så hvad tænker I?
Nuværende bil:
Opel Astra Sport 1.7 cdti. 2010. 6,4 liter/100 km faktisk forbrug.
Har kørt 160.000 km.
Årlig kørsel 45.000 km.
Daglig pendling 110 km, primært motorvej.
Spørgsmålet er nu, om og evt. til hvad det kan betale sig at skifte den ud med?
Eneste reelle krav er at hvis den skal skiftes, så skal det være til en stationcar.
Alternativet er, at jeg beholder den 3 år endnu og kører den "ud"
Astraen er absolut velholdt, og bliver passet og plejet som en baby :)
I princippet er jeg åben for det meste, det er primært pengepungen der sætter grænsen. Ny luksusbil er ikke en mulighed.
Hvad ville I gøre?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-08-2017 kl. 22:16
Er meget enig med Preben her.....Medmindre du selv ønsker at skifte eller har noget andet i tankerne. Biler koster penge, nogle er bare sjovere eller mere lækre at køre i. Hvis vi taler komfort og støj, er det Bmw'erne , Mercedes og muligvis audi.
Lad mig gøre det klart, der er meget forskel på at køre i omtalte biler kontra helt almindelige husholdnings biler. Vi har sikkert alle tanker om hvad det må koste og ikke må. Endsige tage en omend kalkuléret risiko.....Og ja luksus biler kan ofte være i nærheden hvis man bare ved nok om det, og villig til at tage en risiko.
Men igen....du skal selv have lysten eller tankerne der går på evt Audi Bmw eller Mercedes. Dette kan lade sig gøre i forskellige set up. alt efter hvad man ønsker at bruge på det. Men slet ikke sikkert du er til disse biler. Men vi er lutter ører omkring dine tanker......Går de på en mulig besparelse ved at tænke¨på at skifte, eller ligger der en drøm og lure ??
Lad mig gøre det klart, der er meget forskel på at køre i omtalte biler kontra helt almindelige husholdnings biler. Vi har sikkert alle tanker om hvad det må koste og ikke må. Endsige tage en omend kalkuléret risiko.....Og ja luksus biler kan ofte være i nærheden hvis man bare ved nok om det, og villig til at tage en risiko.
Men igen....du skal selv have lysten eller tankerne der går på evt Audi Bmw eller Mercedes. Dette kan lade sig gøre i forskellige set up. alt efter hvad man ønsker at bruge på det. Men slet ikke sikkert du er til disse biler. Men vi er lutter ører omkring dine tanker......Går de på en mulig besparelse ved at tænke¨på at skifte, eller ligger der en drøm og lure ??