Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skal man være på vagt?

Jonas Normark Toppenberg

Jonas Normark Toppenberg
bruger siden
07-09-2010

08-04-2014 kl. 07:36

Hej alle

Jeg leder efter brugt stationcar. Umiddelbart var valget faldet på en Skoda Octavia Combi 1,6 TDI from omkring 2010.

Men jeg fandt at jeg kan få den sammenlignelige Golf VI Variant til samme pris. Og der er flere til salg af disse med det udstyr jeg gerne vil have.

Så undersøgte jeg hvor meget jeg kunne spare hvis jeg købte en Golf V Variant i stedet. Umiddelbart kunne jeg for samme penge få en bil som havde kørt halvt så langt. F.eks. en som har kørt omkring 70.000 hvor de andre ovenstående har kørt omkring 130.000.

Men så kommer spørgsmålet.

Skal jeg være på vagt over at købe en diesel Golf V som siden 2008 kun har kørt 70.000 Km?

Det virker som er skidt kørselsmønster for en diesel, under forudsætning af kilometrene er fordelt jævnt ud over de 5 år.

På sidenote, hvis der er nogen som har en mening omkring en Opel Insignia som alternativ til ovenstående hører jeg meget gerne om det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

08-04-2014 kl. 07:46

Golfen koster omkring 20.000 kr mere for en sammenlignlig model det er i mine øjne også en sjat penge.

Jeg ville personligt slet ikke overveje en 6 år gammel golf V, som alternativ. Den skulle i hvert fald være markant billigere.

Insigniaen er en lækker bil og kører godt, men er en del mere fejlramt en man med rette kunne forvente. Jeg havde taget Skodaen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg