Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pris på reservedele og vedligeholdelse

Michael Santana Christoffersen

bruger siden
08-11-2008

07-08-2013 kl. 06:50

Hej Vi er ved at skulle skifte vores 2 brugte Citroen Xsara 1,6i (2003) og Golf 2.0 TDI Sportline Variant (2008) ud med en enten nyere brugt eller ny (afhængig af prisen), formentlig personvogn på guleplader. Overvejer i den forbindelse forskellige; VW Golf eller Polo, Seat Leon SC, Citroen C4, brugt Mercedes A eller BMW 116, den nye Kia Ceed Pro er også spændende - der er mange muligheder:-) Mit spørgsmål går på, hvor dyre de er at holde kørende, hvad koste de i autoriseret servive og originale reservedele - for det skal vel være originalt og autoriseret hvis en garanti skal holde. Er der den store forskel her? Mit umiddelbare indtryk er, at VW pebret med priserne - er det helt galt, og hvad er ellers jeres indtryk af de andre mærker? tak for hjælpen! Vh. Michael

Dette indlæg blev 07-08-2013 06:51 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2013 kl. 09:39

Umiddelbart er det ikke mit indtryk at VW er specielt dyre på service. De er ikke de billigste, men næppe de dyreste heller...
Du skal dog checke hvilket værksted du vælger, da der ligesom for andre mærker er forskel på priserne på de forskellige værksteder.
Du kan godt bruge uautoriseret service og bevare garantien, men det er op til dig at kunne dokumentere at der er udført de krævede servicepunkter (så aut. er nemmest). Men efter garantien er udløbet er der jo frit valg mellem værkstederne....

Herudover skal du lige regne lidt på gulplade "finten". Hvis du køber en mindre/ relativ billig bil kan den ekstra årlige afgift på 5k kombineret med et forholdvist højt procentmæssigt værditab ret hurtigt gøre det til en dårlig ide sammenlignet med at købe bilen på hvide plader, især hvis du indimellem godt kunne bruge bagsædet.

bruger siden
08-11-2008

07-08-2013 kl. 20:44

Super, tak for jeres input:)

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2013 kl. 21:07

I gladsaxe ligger VW `s priser på 750 kr inkl. moms og jeg vil tror at Citroen`s er tæt på.

Du kan godt glemme alt om garanti, den er udløbet for lang tid siden, 2003 og 2008 er bilerne fra, så det er slut. Jeg ville vælge et uaut. værksted, prøv igennem hjemmsiden autobutler.dk som er et super godt koncept.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2013 kl. 21:10

Mads, Jeg tror ikke han spørger om hvad hans nuværende biler koster at holde kørende, det ved han nok i forvejen :)

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2013 kl. 21:20

hehe, jeg har gang i 3 vinduer og en chat, så jeg skimmede kun lige indlægget :-)...sorry

bruger siden
08-11-2008

08-08-2013 kl. 14:02

Og tak igen for tippene - yep, det gik på de nye biler:-)